Gears of War na iPhonie

Gra Infinity Blade jest pierwszą pełnoprawną produkcją opartą na Unreal Engine 3, która ukaże się na iPhonie/iPadzie. Jej twórcy ze studia Epic Games twierdzą, że to dopiero początek...

...niewykluczone bowiem, że za dwa lata posiadacze urządzeń Apple otrzymają Gears of War Donald Mustard, dyrektor kreatywny w podległym Epic Games studiu Chair Entertainment odpowiedzialnym za Infinity Blade, w rozmowie z serwisem Eurogamer stwierdził, że być może w ciągu dwóch lat na iPhonie/iPadzie pojawi się Gears of War.

"Nie brałem tego na poważnie zanim nie zaczęliśmy robić tej gry" - twierdzi w odniesieniu do Infinity Blade. "Teraz mówię: . Daleko wykracza to poza to, co potrafi DS lub PSP" - dodaje.

Reklama

"Przyszłość będzie interesująca, szczególnie, jeśli w ciągu dwóch lat będziemy mogli uruchomić Gears of War na iPhonie" - mówi Mustard.

Zawtórował mu - także udzielający wywiadu portalowi Eurogamer - Geremy Mustard, dyrektor techniczny w Chair Entertainment. "Jeśli nie w ciągu dwóch lat, na pewno w pięciu. Mogłoby być w ciągu dwóch, ale w pięć lat z pewnością sobie z tym poradzimy. iPhone będzie wtedy co najmniej tak potężny, by sobie poradzić z uruchomieniem Gears of War" - tłumaczy. "Czy będzie to miało jednak jakikolwiek sens z punktu widzenia graczy, to już inna kwestia. Czy mogę patrzeć na mały ekran przez dwie godziny i ciągle grać?"

"Byliśmy po prostu zdumieni ilością mocy graficznej, jaką możemy wycisnąć z tych malutkich urządzeń, które mieszczą się w naszych kieszeniach. To jeden z powodów, dla których Epic jest tak bardzo zainteresowany przeniesieniem swojego silnika na sprzęt Apple'a. Za trzy lub cztery lata - jeśli obecne trendy utrzymają się - sprawi, że te urządzenia staną się równie potężne, jak Xbox 360. Będziemy mieć naprawdę mocną konsolę siedzącą w naszych kieszeniach" - tłumaczy Donald Mustard. "Jeśli to rzeczywiście się sprawdzi, będzie znacznie więcej high-endowych produkcji na iPhone'a. Już jesteśmy tego bliscy. To ekscytujące" - przewiduje.

Jak dodaje Donald, po ujawnieniu technologicznego dema Epic Citadel (które było pierwowzorem Infinity Blade) wiele firm chciało uzyskać licencję na Unreal Engine 3 w wersji na iPhone'a. Developerzy chcą wykorzystać silnik zarówno do tworzenia nowych, jak i robienia portów starych gier.

"Co to oznacza dla branży?" - pyta Donald w odniesieniu do rosnącej mocy iPhone'a. "Czy będę mógł grać na iPhonie w Red Dead Redemption, zatrzymać rozgrywkę, położyć go przed telewizorem i podłączyć telefon kablem HDMI do odbiornika i grać dalej? To bardzo fajna przyszłość. To ciekawy okres zarówno dla klientów, jak i twórców" - mówi.

CDA
Dowiedz się więcej na temat: INFINITY | iPhone
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy