Reklama

Budżet Lost Planet: 40 milionów dolarów

Forbes informuje, że Capcom wydał na grę Lost Planet rekordową sumę 40 milionów dolarów.

Dwutygodnik Forbes informuje, że japońska firma Capcom wydała 40 milionów dolarów na grę Lost Planet, która pobiła niedawno rekordy sprzedaży. To jeden z największych budżetów w branży gier komputerowych w historii.

Magazyn informuje, że aż połowa wspomnianej kwoty została przeznaczona została na promocję gry, którą reklamowano m.in. w kinie i telewizji. Spoty gry wyświetlano m.in. przed premierowymi pokazami filmu Casino Royale i w czasie transmisji rozgrywek futbolu amerykańskiego.

Strategicznym celem Capcomu jest zdobycie rynków w Ameryce Północnej i Europie. Póki co 70% zysków firmy pochodzi z rynku Japońskiego, gdzie jej gry uznawane są nieraz za kultowe. Aby osiągnąć ten cel, szef Capcomu Kenzo Tsujimoto zatrudnił Marka Beaumonta – weterana promocji, który pracował dla Midway Games, SONY, Time Warner i Activision.

Beaumont zrewolucjonizował sposób prowadzenia działań marketingowych Capcomu. „Tkwili mentalnie w 1985 roku – nie mieli żadnego planu i kupowali losowe reklamy w MTV i gazetach o grach” – powiedział Forbesowi. W ciągu 15 miesięcy stworzył potężną społeczność graczy i nakłonił firmę do stworzenia i intensywnej promocji dema Lost Planet, które było dostępne w sieci Xbox Live na długo przed premierą gry.

Wysokie koszty zmusiły firmę do podniesienia ceny tytułu, który kosztuje w Stanach Zjednoczonych 60 dolarów – o około 20 dolarów więcej od przeciętnej gry.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy