PlayStation 2 obchodzi dziesięciolecie
Oficjalny blog marki PlayStation (a dokładniej - jego amerykańska odsłona) opublikował wypowiedzi sporej grupy czołowych projektantów gier, którzy wskazywali najlepsze ich zdaniem gry na PS2.
Wszystko z okazji obchodów 10 rocznicy premiery konsoli w Ameryce. Lista jest całkiem ciekawa i bardzo wspominkowa. Niżej skrót - pierwsze miejsca w rankingu wszystkich panów:
- Stig Asmussen, szef Santa Monica Studios (ekipa do God of War) wskazał grę Grand Theft Auto: Vice City, za zróżnicowane misje i "styl z lat 80-tych",
- Cliff Bleszinski, twórca Gears of War, również wytypował Grand Theft Auto: Vice City, twierdząc, że to gra, która ma "to co najlepsze w GTA III, tyle, że dopracowane",
- Ed Boon, twórca Mortal Kombat, wskazał... Guitar Hero. Głównie za to, że tytuł ten wykreował nowy gatunek,
- Scott Campbell, wiodący projektant studia Eat Sleep Play, obecnie pracujący nad grą Twisted Metal, najlepiej wspomina grę Metal Gear Solid 3: Snake Eater,
- David Cage - wiadomo, od Heavy Rain - wykazał się wyrafinowanym gustem, wskazując Ico (a na kolejnych pozycjach Rez i Okami!),
- Alex Evans z zespołu tworzącego LittleBigPlanet 2 wspomina Burnouta 3: Takedown, za "wrażenie prędkości"
- Chet Faliszek, z Valve Software, chętnie zagrałby znów w Grand Theft Auto: San Andreas,
- Nate Fox, projektant inFamous, uważa, że na PS2 najlepszy był God of War. "Ludzie, którzy to zrobili, są twardzielami nie mniejszymi od Kratosa",
- Tasha Harris z ekipy Double Fine, jako kobieta-grafik musiała wytypować Okami,
- Todd Howard, boss z Bethesdy, najlepiej bawił się przy Grand Theft Auto III,
- Hermen Hulst, projektant Killzone 3, także wskazuje God of War. Za "epickość",
- David Jaffe, kreator Twisted Metal, ma słabość do japońskich produkcji - na jego liście pojawiły się takie tytuły, jak Ico, Devil May Cry i Way of the Samurai
- Ken Levine, mistrz od BioShocka, całkiem nieoczekiwanie wybrał Dark Cloud 2
- Steve Papoutsis, obecnie kończący Dead Space 2, w wolnych chwilach wspomina Okami
- Ted Price z Insomniac Games, gdy nie robi Resistance 3, myśli o tym, czy nie zagrać ponownie w SSX, bo tam był tak "genialny system combosów",
- Tim Schafer, wiadomo dziwak, wybrał Katamari Damacy,
- Warren Spector po prostu musiał wybrać Ico,
- Evan Wells z Naughty Dog lubi się bać, bo w jego trójce są dwa horrory, a pierwszy to Fatal Frame 2,
- Tim Willits z id Software strzelił z grubej rury - dla niego najlepszy na PS2 był Shadow of the Colossus.
A waszym zdaniem? Jaka gra była najlepsza na PS2?