PlayStation 2 obchodzi dziesięciolecie

Oficjalny blog marki PlayStation (a dokładniej - jego amerykańska odsłona) opublikował wypowiedzi sporej grupy czołowych projektantów gier, którzy wskazywali najlepsze ich zdaniem gry na PS2.

Wszystko z okazji obchodów 10 rocznicy premiery konsoli w Ameryce. Lista jest całkiem ciekawa i bardzo wspominkowa. Niżej skrót - pierwsze miejsca w rankingu wszystkich panów:

- Stig Asmussen, szef Santa Monica Studios (ekipa do God of War) wskazał grę Grand Theft Auto: Vice City, za zróżnicowane misje i "styl z lat 80-tych",

- Cliff Bleszinski, twórca Gears of War, również wytypował Grand Theft Auto: Vice City, twierdząc, że to gra, która ma "to co najlepsze w GTA III, tyle, że dopracowane",

- Ed Boon, twórca Mortal Kombat, wskazał... Guitar Hero. Głównie za to, że tytuł ten wykreował nowy gatunek,

Reklama

- Scott Campbell, wiodący projektant studia Eat Sleep Play, obecnie pracujący nad grą Twisted Metal, najlepiej wspomina grę Metal Gear Solid 3: Snake Eater,

- David Cage - wiadomo, od Heavy Rain - wykazał się wyrafinowanym gustem, wskazując Ico (a na kolejnych pozycjach Rez i Okami!),

- Alex Evans z zespołu tworzącego LittleBigPlanet 2 wspomina Burnouta 3: Takedown, za "wrażenie prędkości"

- Chet Faliszek, z Valve Software, chętnie zagrałby znów w Grand Theft Auto: San Andreas,

- Nate Fox, projektant inFamous, uważa, że na PS2 najlepszy był God of War. "Ludzie, którzy to zrobili, są twardzielami nie mniejszymi od Kratosa",

- Tasha Harris z ekipy Double Fine, jako kobieta-grafik musiała wytypować Okami,

- Todd Howard, boss z Bethesdy, najlepiej bawił się przy Grand Theft Auto III,

- Hermen Hulst, projektant Killzone 3, także wskazuje God of War. Za "epickość",

- David Jaffe, kreator Twisted Metal, ma słabość do japońskich produkcji - na jego liście pojawiły się takie tytuły, jak Ico, Devil May Cry i Way of the Samurai

- Ken Levine, mistrz od BioShocka, całkiem nieoczekiwanie wybrał Dark Cloud 2

- Steve Papoutsis, obecnie kończący Dead Space 2, w wolnych chwilach wspomina Okami

- Ted Price z Insomniac Games, gdy nie robi Resistance 3, myśli o tym, czy nie zagrać ponownie w SSX, bo tam był tak "genialny system combosów",

- Tim Schafer, wiadomo dziwak, wybrał Katamari Damacy,

- Warren Spector po prostu musiał wybrać Ico,

- Evan Wells z Naughty Dog lubi się bać, bo w jego trójce są dwa horrory, a pierwszy to Fatal Frame 2,

- Tim Willits z id Software strzelił z grubej rury - dla niego najlepszy na PS2 był Shadow of the Colossus.

A waszym zdaniem? Jaka gra była najlepsza na PS2?

CDA
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation Vita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy