Premiera Wiedźmina ustalona na 26 października

Firmy ATARI oraz CD Projekt RED poinformowały, że przesunięciu uległa data premiery oczekiwanej gry RPG pt "Wiedźmin". Ostateczna data ustalona została na 26 października 2007.

Fakt przesunięcia premiery skomentował Adam Kiciński, szef studia CD Projekt RED: "Zdajemy sobie sprawę, że takie przesunięcia są zawsze bolesne dla graczy oczekujących premiery. Zdecydowaliśmy się jednak przedłużyć okres pracy nad grą, tak aby ostateczny produkt był możliwie najbardziej dopracowany. Chcieliśmy również jak najszybciej uprzedzić o tym graczy, aby nie zaskakiwać tą wiadomością w ostatniej chwili. Mam nadzieję, że przesunięcie premiery o 6 tygodni będzie akceptowalne dla fanów oczekujących gry i że nasza decyzja spotka się ze zrozumieniem."

Reklama

Przesunięcie daty premiery skomentował również szef projektu, Jacek Brzeziński: "Ukończyliśmy właśnie kolejną wersję gry, oznaczoną jako "beta candidate nr 4". Osiągnięcie tego etapu prac pozwoliło nam na nowo oszacować czas potrzebny na testy i usuwanie niedociągnięć. Musimy założyć dłuższy od pierwotnie planowanego czas na finalne dopracowywanie gry. Jednak jest również dobra strona tej wiadomości. Otóż testy najnowszej wersji gry pozwoliły nam precyzyjnie określić czas rozgrywki - jest on dłuższy niż nasze wstępne szacunki. Otóż przejście tylko głównej linii fabularnej zajmuje 50 godzin! Zaś normalne, pełne przejście gry z ukończeniem znaczniej części questów pobocznych zajmuje aż 90 godzin!"

"Suche liczby niewiele mówią, ale dla unaocznienia jak wielkie zadanie nas czeka w trakcie testowania gry dodam, że jednemu testerowi przejście 90 godzin gry zajęłoby 15 dni grania po 6 godzin non-stop dziennie, czyli pomijając weekendy, jest to de facto 3 tygodnie. Co prawda pracujemy w trochę innym trybie i gramy więcej niż 6 godzin dziennie, pracujemy też również częściowo w weekendy, ale nie zmienia to faktu, że zadanie dopracowywania i testowania gry jest ogromne. Z drugiej strony cieszymy się, że udało nam się stworzyć grę z tak rozbudowaną i wciągającą na wiele godzin fabułą. Tym bardziej, że ze względu na rozbudowaną nieliniowość grę można przejść więcej niż jeden raz i pokierować rozwój fabuły na zupełnie inne tory" - dodał Jacek Brzeziński.

Odnośnie czasu rozgrywki wypowiedział się również chief designer, Michał Madej: "Zdajemy sobie sprawę, że obecnie najnowsze trendy mówią raczej o tworzeniu gier coraz krótszych. Jednak dla nas ważniejsze było nawiązanie do dawnych, wielkich, epickich gier RPG, w których świat można są było poznawać przez całe tygodnie. Najważniejszym elementem w grze Wiedźmin jest opowiadana historia, wcielenie się w rolę zabójcy potworów Geralta i zagłębienie się w wykreowanym świecie. Uznaliśmy, że aby naprawdę poczuć głębię wykreowanego świata potrzebna jest również dłuższa opowieść, w której oprócz zwrotów akcji i niespodziewanych wydarzeń mamy szansę poznać wiele drobniejszych niuansów związanych ze światem i postaciami go zamieszkującymi".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przejście | CD Projekt RED
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy