Gatunki gier akcji i RPG coraz bardziej się przenikają
W dzisiejszych czasach większość gier akcji posiada elementy RPG. I odwrotnie - "rolpleje" w coraz większym stopniu stawiają na akcję.
Jak twierdzi jeden z projektantów Diablo III, gatunki te coraz bardziej się "przenikają". W rozmowie z serwisem Atomic Gamer Kevin Martens, projektant Diablo III, stwierdził, że RPG-i i gry akcji coraz bardziej się przenikają.
"Gatunki akcji i RPG przenikają się znacznie bardziej niż kiedyś. Są gry takie jak The Elder Scrolls IV: Oblivion, które jest dobrym przykładem świetnego RPG-a posiadającego niezły system walki oparty na akcji" - mówi Martens.
"Ponadto, wiele gier akcji, takich jak BioShock, posiada elementy RPG. Jedną z moich ulubionych produkcji RPG poprzedniej generacji jest Grand Theft Auto: San Andreas" - dodaje Kevin.
Według Martensa, choć gra Rockstara należała do gatunku akcji, jej elementy RPG były "naprawdę istotne". Jak dodaje: "Te dwa gatunki łaczy ze sobą wiele rzeczy. Z natury rzeczy w RPG-ach istotne są rozwój postaci i dostosowywanie bohatera do własnych potrzeb, itd., dlatego też te rzeczy pojawiają się w grach akcji".