Logiczne Polymer już w Google Play
Gierek logicznych na urządzeniach mobilnych mamy pełno, ale nowemu, oryginalnemu pomysłowi zawsze warto się przyjrzeć. Polymer inspirowano mechaniką kostki Rubika, a stworzone zostało przez samo Noodlecake Games.
Jedną z najważniejszych zalet producentów niezależnych jest to, że ich kreatywności nie ogranicza nikt poza nimi samymi - szef nie każe trzymać się sprawdzonych, sprzedanych już pomysłów, kleić do konkretnego gatunku gier, mechaniki czy konwencji. Choć Noodlecake Games znane jest głównie z retro platformówek Mikey Shorts i Mikey Hooks, tym razem stworzyło ciekawą grę logiczną.
W gruncie rzeczy Polymer niedaleko do kostki Rubika. Interakcję z planszą złożoną z abstrakcyjnych, kolorowych kształtów nawiązujemy poprzez przesuwanie kolumn i rzędów - każdy pojedynczy ruch może potencjalnie zniszczyć któreś z dotychczasowych. Nasze zadanie: dopasować kształty w taki sposób, by łączyły się w zamknięte plamki o tym samym kolorze. Im większe kształty uda nam się ułożyć, tym więcej punktów zdobędziemy.
Najważniejsza różnica między Polymer a wspomnianym Rubikiem jest taka, że nauka układania kostki wymaga zapamiętania od kilkunastu do grubo ponad setki algorytmów, podczas gdy Polymer wziąć do ręki i rozwiązać może niemal każdy. Wystarczy z wyobraźnią pojeździć palcem po ekranie.
Aplikacja kosztuje 2,99 zł i zawiera drobne mikropłatności, ale niezwiązane z zawartością gry - płacić dodatkowo możemy jedynie za kosmetyczne urozmaicenia. Polymer od dłuższego czasu dostępne było w App Store, a na Androidzie pojawiło się przy okazji portowania innych gier Noodlecake Games (przede wszystkich Mikey Shorts i Mikey Hooks).