Ubisoft+ przyszłością firmy. Francuscy deweloperzy mają konkretny plan

Ubisoft jest najwyraźniej zdania, że gry pójdą niedługo drogą płyt CD oraz DVD. Gracze będą więc korzystać z subskrypcji, zamiast płacić pełne ceny za każdą z produkcji w swojej bibliotece.

Francuzi poszli niedawno ścieżką wydeptaną im przez PlayStation i pokusili się o rebranding swojej usługi Ubisoft+. Nie tak dawno temu Sony zdecydowało się na ten sam ruch, dzieląc popularnego PS Plusa na trzy wersje - Essential, Extra oraz Premium. Zależnie od interesujących ich produkcji, gracze sięgają więc aktualnie po różne poziomy Plusa.

Podobną decyzję podjął ostatnio Ubisoft. Ubisoft+ Premium, wyceniony na 18 dolarów miesięcznie, to teraz droższa wersja usługi, w ramach której zyskujemy dostęp do wszystkich nowych produkcji w dniu premiery. Ponadto oferowany jest często early access do różnych gier, szeroki wachlarz starszych gier francuskiego wydawcy oraz liczne dodatki.

Reklama

Ubisoft+ Classics, który kosztuje niecałe 8 dolarów miesięcznie, pozwala z kolei ograć wcześniejsze gry Francuzów. Usługa ta dostępna jest również w ramach PlayStation Plus Premium oraz Extra, a od niedawna można kupić ją na PC. Podobnie jak w przypadku PS Plus Extra, biblioteka będzie tu stopniowo wzbogacana o nowe gry.

W wywiadzie dla GamesIndustry.biz decyzję tę skomentował niedawno Philippe Tremblay, odpowiedzialny w Ubisofcie za subskrypcje. Pochwalił się on, że aż 10% wszystkich użytkowników ich usługi nigdy nie grało wcześniej w produkcje Ubisoftu, a październik zeszłego roku był najlepszym miesiącem dla ich abonamentu.

Tremblay przyznał również, że wzbogacony model subskrypcji nie oznacza zmuszania graczy do wykupowania abonamentu. Ubisoft aktualnie oferuje swoim fanom wybór - mogą kupić grę za pełną cenę albo skorzystać z subskrypcji. Jego zdaniem ludzie szybko przyzwyczaili się do nieposiadania płyt CD lub DVD, wykupując usługi pokroju Spotify czy Netflixa. Transformacja ta nieco wolniej przebiega na razie w świecie gier wideo.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ubisoft+
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama