Wickham: Vista nie szkodzi grom

Premiera nowego systemu operacyjnego od korporacji Microsoft wywołała kontrowersje w świecie gier. Jedni twierdzą, że Vista poprawia gry, inni zakładają, iż jest krokiem w tył. Gigant z Redmond broni swojego stanowiska.

Rich Wickham, dyrektor działu Games for Windows, wystosował list otwarty do wszystkich użytkowników systemu Vista za pośrednictwem internetowego pamiętnika Gamerscore, prowadzonego przez zespół odpowiedzialny za wizerunek korporacji Microsoft.

"Wraz z premierą każdej platformy takich rozmiarów pojawiają się wątpliwości. Poświęciliśmy wiele czasu, aby upewnić się czy gry komputerowe będą działać na systemie Windows Vista. Przetestowaliśmy ponad 1000 tytułów. Znakomita większość gier działa na nim znakomicie. Oczywiście nie byliśmy w stanie przetestować każdej pojedynczej gry, która powstała, ale będziemy kontynuować prace nad tym, aby upewnić się, iż wszystkie wasze ulubione gry działały z Windows Vista" - pisze Wickham.

Jego komentarz stanowi bezpośrednią odpowiedź na oświadczenie firmy wydawniczej WildTangent, która oskarżyła Microsoft o utrudnianie życia producentom gier. Zdaniem tej spółki, nowy system przez swoje zabezpieczenia "wyrzuca za burtę" dziesiątki tytułów dostępnych na stronach internetowych nie pozwalając na ich uruchomienie.

Do tego testy Vista serwisu Tom's Hardware wykazały, iż takie tytuły, jak "Call of Duty 2", "Far Cry", "F.E.A.R." i "Unreal Tournament 4", znacznie tracą na płynności po uruchomieniu na nowym systemie Microsoftu w stosunku do osiągów z XP. Różnice ilości klatek na sekundę sięgają od 2% do nawet 30%.

"Nie jesteśmy jedynymi, którzy są zafascynowani poprawkami dla gier w Windows Vista. Deweloperzy i wydawcy, tacy jak Electronic Arts, PopCap Games, Vivendi Universal, THQ, Slam Games i WildTangent, otrzymywali nasze narzędzia deweloperskie i niezbędne informacje od lat, będziemy razem dostarczać wspaniałe przeżycia" - dodaje.

Szef działu Games for Windows zapewnia, że wszystko jest na dobrej drodze: "To jasne, iż ludzie dostrzegają wartość i szanse we wspieraniu Windows Vista. Ze zniecierpliwieniem czekamy na to, aż zobaczymy, jak ich gry wykorzystają wielkie możliwości związane z eksplorerem gier, bibliotekami DirectX 10 oraz rodzicielską kontrolą dostępu do gier".

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kontrowersje | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy