Peugeot 206 S16

Lukę pomiędzy modelami 106 i 306 wypełnia Peugeot 206. Zadebiutował on w 1998 roku jako następca bardzo udanego i popularnego 205. Do wyboru są wersje 3- i 5-drzwiowe oraz cztery odmiany różniące się wyposażeniem: XR, XR Presence, XS i XT. Źródłem napędu może być jeden z czterech dostępnych motorów. Najmniejszy z nich ma pojemność 1100 cm3 i moc 60 koni, która uzyskiwana jest przy 5600 obr/min. Auto takie przyspiesza do setki w czasie 15,2 sekundy i rozwija prędkość 158 km/h. W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 6,3 litra na 100 kilometrów.

Reklama

Drugi silnik to 1,4 o mocy 75KM przy 5500 obr/min. Zapewnia 206 on prędkość maksymalną 170 km/h i pozwala mu na przyspieszanie do setki w czasie 13,2 sekundy. Średnie spalanie benzyny wynosi przy tym 6,6 litra.

Gamę jednostek benzynowych zamyka wprowadzony na początku 2001 roku, 110-konny 1,6 16V, dzięki któremu sprint do setki trwa mniej niż 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna określona została na 198 kilometrów. Na przejechanie dystansu 100 kilometrów w cyklu mieszanym tak wyposażony 206 potrzebuje 6,4 litra benzyny.

Silnik wysokoprężny odznacza się pojemnością 1900 cm3 i mocą 70 koni, która osiągana jest przy 4600 obrotach. Tak napędzany Peugeot 206 rozpędza się do 161 km/h i przyspiesza do setki w czasie nieco ponad 16 sekund. Największą jego zaletą jest oczywiście niskie zużycie oleju napędowego, które przeciętnie wynosi 5,7 litra.



Nadwozie ma niezwykle dynamiczną sylwetkę. Duże, skośne reflektory i masywny zderzak nadają autu niepowtażalnego wyrazu. Równie interesujący jest lekko opadający tył 206. Wyposażono go w jednobarwne, zachodzące na boki światła. Dominują tu owale, które dostrzec można w kształcie szyby, dodatkowego światła stop czy przetłoczenia dla tablicy rejestracyjnej. Z boku Peugeot sprawia wrażenie bardzo opływowego, co podkreśla konstrukcja lusterek i klamek, kształt okien i progów oraz delikatnie opadający dach. W zawieszeniu przednim zastosowano kolumny pseudo McPerson istabilizator poprzeczny. W tylnym, drążki skrętne, wahacze wleczone i stabilizator. Hamulce przednie to tarcze a tylne, bębny. Układ ABS wymaga dopłaty.





Kliknij, by pobrać galerię zdjęć

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: następca | prędkość | Peugeot 206
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy