Chiny zdominują rynek online

Według firmy Analysys International liczba użytkowników internetu w Chinach wyniesie 134 miliony pod koniec 2005 roku, co uczyni z Chin drugi po Stanach Zjednoczonych największy na świecie rynek usług internetowych. Dane przedstawione przez Analysys International zakładają zatem 30% wzrost w stosunku do stanu z końca 2004 roku.

Analiza szczególnie podkreślała gry sieciowe, jako najbardziej prawdopodobne pole wzrostu, z krajową bazą , która ma 24 mln użytkowników, a skala jej corocznego wzrostu w poprzednich latach wynosiła ponad 60%. Rynek usług online wart jest już teraz w Chinach 3,6 mld jenów (434 mln dolarów) i wykazuje co roku wzrost średnio o 90%. Prognozy zakładają, że w 2005 roku chińska baza zarejestrowanych użytkowników wzrośnie o 50% - do 35 mln.

Jako, że wśród chińskich graczy bardzo popularne są produkcje MMOG (massively multiplayer online game), chiński rząd wciąż próbuje sankcjonować kafejki internetowe i cały czas monitoruje w sieci treści, które uważa za politycznie wrażliwe. Rządowi Chin nie udało się całkowicie zakazać grania online.

Pomimo faktu, iż zachodnie koncerny jak dotąd powoli rozprzestrzeniają się na chińskim rynku, to japońskie i południowokoreańskie firmy, takie jak Sony, Nintendo, Sega, Square Enix i NCsoft, już dawno stworzyły specjalne zespoły w Chinach albo u siebie w kraju, których zadaniem jest adaptacja i produkcja towarów na najbardziej obiecujący rynek gier online na świecie.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Chiny | firmy | International
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy