Tower of Time - już graliśmy!

"Opowiem Ci moją historię, naszą historię. Pytasz dlaczego? Opowieść musi zostać przekazana i jeśli nie ma nikogo, by jej wysłuchać, znaczy to, że zostanie ona zapomniana. Pytasz dlaczego teraz, gdy wszystko wokół nas leży roztrzaskane? Tak, masz rację. Ale znajdujemy się na krańcu czasów i jeśli coś się kończy, coś się też zaczyna. Więc moja historia może wciąż żyć na tym świecie. Nadali mi różnie imiona. Nazwali mnie bohaterem, który poświęcił wszystko, by uratować ludzi i świat. Nazwali mnie niszczycielem, który zdradził wszystkie rasy i przywiódł kraniec czasów. Jestem obydwoma i żadnym. Chcę byś mnie usłyszał, spojrzał moimi oczami i zrozumiał powody moich czynów. Zanim opuszczę ten świat, muszę zostać osądzony. Muszę zostać osądzony przez CIEBIE."

W taki sposób wrzuca nas polskie studio Event Horizon w wykreowany przez siebie świat. Tower of Time zostało wypuszczone 14 lipca i jest dostępne jedynie w formie "early access". Gra została stworzona na wzór klasycznych RPG-ów z izometrycznym widokiem i wysokim poziomem trudności. Oficjalna data premiery tytułu nie została jeszcze podana, jednak jest to produkcja, którą warto śledzić na bieżąco.

Fabuła

Akcja gry toczy się w świecie, w którym żyjące istoty są o krok od wymarcia. Niebo jest ciemne, chmury nie dają deszczu, a ziemia plonów. Ludzie żyją tam opowieściami o tym, że słońce było kiedyś tak jasne, iż nie można było na nie bezpośrednio spojrzeć. Wcielamy się w młodego chłopca, który zagubiwszy się, wszedł do tajemniczej wieży. Spotkał tam ducha i tron. Od tej pory miał koszmary, nieświadomie mówił w nieznanym języku, pisał tajemnicze znaki i czuł, że musi tam wrócić.

Reklama

Okazja do powrotu nadarzyła się dwie dekady później. W międzyczasie mały chłopiec stał się mężczyzną, dorósł, został wytrenowany na wojownika i awansował na pozycję przybocznego króla, którego przekonał, że w wieży kryje się tajemnica do przetrwania ludzkości. Władca wysłał nas zatem na czele ekspedycji. Wraz z Kanem i Maeve odnajdujecie tron, który zapamiętałeś z poprzedniej wizyty. Siadnięcie na nim dało ci możliwość patrzenia oczami swoich towarzyszy oraz przeczucie, że jeżeli misja ma się zakończyć powodzeniem to nie wolno Ci z niego zejść. Od tej pory Kane i Maeve są zmuszeni sami penetrować wieżę, co rusz spotykając nowych sojuszników, wrogów oraz istoty, których motywy są nie do określenia.

Rozwój postaci

W świecie fantasy poruszamy się drużyną, która jest w stanie pomieścić do czterech bohaterów. Zaczynamy z dwójką herosów, jednak na swojej drodze szybko spotykamy kolejne postaci, pragnące wziąć udział w naszej przygodzie. Każdy ze śmiałków posiada unikatowy wachlarz umiejętności i tylko od nas zależy, kogo z nich wybierzemy do drużyny. Pamiętać należy, że uczestników wyprawy można zmieniać przy każdym teleporcie, zatem jeżeli nie możemy wygrać jakiegoś starcia, warto pomyśleć o chwilowej zmianie składu. Aby awansować postać na wyższy poziom, należy znaleźć odpowiednią księgę, a później wytrenować herosa w specjalnym budynku. Awansowanie bohaterów przyznaje nam punkty, dzięki którym możemy rozwijać zarówno jego unikatowe umiejętności jak i podstawowe atrybuty. Te drugie można ulepszać w czterech kategoriach:

  • Moc - zwiększa obrażenia fizyczne i magiczne, zadawane zarówno bronią w zwarciu jak i dystansową. Na wyższych poziomach podnosi także penetrację pancerza.
  • Prędkość - zwiększa szybkość ataków dystansowych i w zwarciu. Obejmuje zarówno uderzenia fizyczne jak i magiczne. Na wyższym poziomie zmniejsza czas do ponownego użycia umiejętności.
  • Biegłość - Zwiększa moc umiejętności. Na wyższym poziomie pozwala na szybsze regenerowanie many podczas walki.
  • Życie - zwiększa maksymalną żywotność. Wyższe poziomy tej umiejętności podnoszą odporność na żywioły.

Każda postać ma też własne statystyki odnoszące się do odporności na dane żywioły. Zachęca to do zmiany postaci przed walką na te, które są w stanie wytrzymać więcej ataków przeciwnika bądź potrafią w jakiś sposób kontrować wroga. Gra bazuje na systemie rozwoju postaci opartym nie na arbitralnie przyznawanych punktach doświadczenia, a odkryciach gracza poczynionych podczas eksploracji świata.

Walka

Bitwy mają różny poziom trudności, który możemy ocenić po liczbie i rodzaju postaci, jakie znajdują się we wrogiej grupie. Im bardziej zaawansowany zespół przeciwników, tym większa będzie ilość wrogów, których spotkamy na polu bitwy i będą oni mieli więcej punktów żywotności. Podczas starcia, miejsca w których będą pojawiać się potwory są losowe, tak samo jak ich liczba w każdej fali, zatem ponowne starcie z tą samą grupą w tym samym miejscu może wyglądać inaczej niż za pierwszym razem.

Sama walka jest bardzo dynamiczna i odbywa się w czasie rzeczywistym. Polega ona na tym, że hordy nieprzyjaciół szturmują pozycję gracza jednocześnie z różnych kierunków. Ważne jest zatem to, by znaleźć na mapie odpowiednie miejsce do obrony. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość spowolnienia czasu, gdy rozgrywka okazuje się być zbyt szybka.

Gra operuje taktycznym systemem walki w czasie rzeczywistym, w którym gracz musi aktywnie reagować na sytuację na polu bitwy i zarządzać każdym aspektem starcia dzięki zaimplementowanej opcji spowalniania czasu. Każda ilość obrażeń, jaką zada bohater, generuje punkty zagrożenia. Przeciwnicy będą atakować postać, która wytworzyła ich najwięcej.

Poziomy trudności

Produkcja Event Horizon oferuje pięć poziomów trudności: Story, Easy, Normal, Hard i Epic. Najniższy jest stworzony dla graczy, których bardziej od walki ciekawi fabuła. W tym trybie każdy boss ma o połowę mniej punktów życia niż standardowo, a zwykli przeciwnicy mają 70%. Siła ich ataku też jest niższa o 70%. Wprowadzenie stopnia Story jest typowe dla tego rodzaju produkcji, mogliśmy to zaobserwować też w Pillars of Eternity. Już od środkowego stopnia trudności walki stają się wymagające, a starcia z elitarnymi przeciwnikami wymuszają na graczu odpowiedniego przygotowania. Na wyższych poziomach odpowiednich preparacji wymaga każda walka. Tym sposobem twórcy nawiązują do klasycznych gier RPG, takich jak Baldur’s Gate, które łatwe do przejścia nie były. Produkcja wymaga od użytkowników minimum zmysłu taktycznego, potrafi być wymagająca, ale też daje satysfakcję po wygraniu ciężkiego starcia.

Grafika, muzyka

Tytuł wyróżnia się wizualnie spośród produkcji niezależnych. Efekt ten został osiągnięty dzięki ręcznie tworzonym, niesamowicie szczegółowym lokacjom, które budują klimat i jednocześnie same w sobie są opowieścią o prezentowanym świecie fantasy.

Klimatyczna muzyka pogłębia imersję, jaka towarzyszy rozgrywce. Potrafi zarówno wywołać uczucie nostalgii u graczy pamiętających klasyczne gry RPG, jak i wzbudzić niepokój w obliczu zagrożenia.

Produkcja jest dostępna dopiero w formie wczesnego dostępu, pojawia się w niej sporo mniejszych lub większych błędów, bywa, że się zawiesza, ale twórcy starają się na bieżąco eliminować wszelkie nieprawidłowości.

Powodów, dla których warto będzie sięgnąć po Tower of Time, można wymienić sporo. Są to wyróżniające się ładne lokacje, taktyczne i wymagające starcia odbywające się w czasie rzeczywistym, nowatorskie podejście do systemu klas postaci oraz najważniejsze, czyli możliwość wzięcia udziału w rozwoju obiecującego projektu.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy