Total War: Arena – uczestniczyliśmy w zamkniętych beta testach!

Poprowadź swoje legiony i zniszcz swoich wrogów w grze sieciowej Total War. Zwycięstwo będzie wymagało współpracy z innymi graczami, gdyż tylko razem można odnieść wiekopomne zwycięstwo.

Total War to seria gier strategiczno-ekonomicznych. Wcielamy się w lidera wybranego przez nas państwa w różnych okresach historycznych.  Wyjątkiem są tu gry z serii "Warhammer", których akcja odbywa się w fikcyjnym świecie.

Arena to produkcja nastawiona na sieciowe potyczki między graczami. Gra powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia studia Creative Assembly przy tworzeniu serii Total War i czerpie garściami z aspektów strategii, taktycznej walki oraz wierności historycznej, z której seria jest znana. Na razie dostępna jest tylko wersja beta produkcji. Testy są zamknięte, a studio Creative Assembley samo wybiera, kto zostanie do nich dopuszczony.

Reklama

Gracze dołączą do jednej z dwóch drużyn i powalczą wspólnie o zwycięstwo nad przeciwnikami. Jeden zespół składa się z 10 użytkowników, zatem w jednym meczu może wziąć udział 20 graczy na raz. Są 3 sposoby, które zapewnią naszej drużynie tryumf nad wrogiem:

  • Unicestwienie sił wroga
  • Zajęcie obozu wroga
  • Zachowanie większej liczby żołnierzy, gdy zegar skończy odliczać czas

Sama rozgrywka jest bardzo przystępna, zarówno dla starych weteranów serii, jak i nowych graczy. Choć w ogniu bitwy może się pogubić dosłownie każdy, dlatego też ważna jest komunikacja z sojusznikami, oznaczanie prawdopodobnych pozycji wroga oraz wspólne zastawianie pułapek na nieprzyjaciela.

Razem z przyjaciółmi i sojusznikami przeniesiemy się na mapy odzwierciedlające rzeczywiste miejsca historycznych bitew. Póki co twórcy udostępnili graczom 8 map. Są to: Salerno, Termopile, Maraton, Rubikon, Alpis Graia, Gergowia, Germania, Mur Hadriana.

Wcielamy się w dowódcę i będziemy zarządzać trzema oddziałami. Zatem jedna drużyna liczy do 30 oddziałów, co daje ogromne możliwości taktyczne. Dowódca, którego wybierzemy przed rozpoczęciem meczu, zdefiniuje rodzaj jednostek, które zostaną oddane pod naszą komendę oraz ich specyfikację. Każdy generał zapewnia inne, unikatowe bonusy armii i jednostkom oraz zapewnia oddziałom umiejętności aktywne. Oto jak przedstawiają się rodzaje podstawowych oddziałów:

  • Piechota - walczący wręcz wojownicy o dobrym potencjale ofensywnym i obronnym.
  • Łucznicy - zadający duże obrażenia wojownicy dystansowi, będący jednak słabi w walce w zwarciu.
  • Kawaleria - szybka formacja oddziałów konnych, cechująca się druzgocącą szarżą. Jej słabością są długie walki w miejscu.
  • Włócznicy - walczący wręcz wojownicy, o dobrym potencjale obronnym, mogący blokować drogę i odpierać natarcia z przodu.

Obejmując komendę nad jednostkami, przyjdzie nam się wcielić w historycznych dowódców, którzy swym geniuszem taktycznym zdołali zapisać się na kartach historii. Każdy z nich posiada własne unikatowe umiejętności, plusy oraz minusy, a wszyscy podzieleni są na trzy frakcje.

Grecy:

  • Leonidas - "Trzonem strategii króla Leonidasa są upór i siła. Jego zdolność uderzenia tarczą stanowi ostateczną broń defensywną, która zakłóca i łamie szeregi wroga. Jego niewrażliwość na ostrzał oraz umiejętność uformowania niezniszczalnej zapory sprawiają, że oddziały Leonidasa potrafią utrzymać pozycje jak mało kto".
  • Militades - "Potężny lecz kruchy archont Miltiades bierze za cel zarówno ciało, jak i morale. Jego szybkie uderzenie piechoty i zdolność ranienia powalonych przeciwników predestynują go do walk na skrzydle. Umiejętność zadawania wymierzonych strat dla obrony i morale umożliwia mu "zmiękczenie" nieprzyjaciół przed uderzeniem bardziej ofensywnych oddziałów".
  • Aleksander Wielki - "skupia się na precyzyjnych natarciach, które najpierw unieruchamiają, a potem posyłają w rozsypkę siły wroga. Jego zdolność młota to penetrujące natarcie, które czyni oddział wroga podatnym na użycie zdolności kowadła wiążącego nieprzyjaciela w walce. Z kolei jego odznaczające się szybkością formacje jazdy poruszające się w klinie to idealne narzędzie do polowania na wroga".
  • Kynane - "Iliryjska księżniczka Kynane to urodzona łowczyni. Specjalizuje się w manewrach wspierających i uderzeniowych, a jej szybkość i umiejętność tropienia pozwalają naznaczać "zwierzynę" na polu bitwy i prowadzić jej skuteczny pościg. Za sprawą błyskawicznej szybkostrzelności jej oddziałów łuczniczych sprawdza się znakomicie jako uderzający znienacka strzelec wyborowy".

Rzymianie:

  • Juliusz Cezar - "Będący urodzonym przywódcą Juliusz Cezar wspiera i inspiruje swoje oddziały. Jego zdolności wzmacniania oddziałów walczących wręcz i miotających, jak też umiejętność powstrzymywania rozkazów dowódców wroga, czynią zeń kluczowego, choć niesztampowego wodza".
  • Germanik - "Rzymski wódz Germanik to ekspert od dowodzenia formacjami ciężkiej piechoty skupiający się na zadawaniu obrażeń i ściąganiu ognia nieprzyjaciela. Jego zew krwi umożliwia mu zadawanie coraz większych obrażeń wraz z rosnącą liczbą nieprzyjaciół pokonanych za pomocą szybkich i śmiercionośnych ataków".
  • Scypion Afrykański - "jest zdolny sforsować pozycje nieprzyjaciela i wykorzystać natarcia kawalerii i piechoty, aby przytłoczyć wroga. Jego miażdżące natarcie oraz przeszywający okrzyk bojowy nadwątlają defensywę i morale wroga, stanowiąc wymowne świadectwo niezłomnej woli walki Scypiona do upadłego".

Barbarzyńcy:

  • Arminius - "Rzymski zdrajca Arminius równoważy brawurowe i błyskawiczne ataki z taktyką infiltracji i zasadzek. Jego zdolności pozwalające szybko odwrócić losy bitwy na swoją korzyść oraz potrafiące posłać własne siły w szał łączyć można z jego talentem do przybierania wyglądu wroga w celu przypuszczenia druzgocącego ataku z zaskoczenia".
  • Wercyngetoryks - "Wódz Arwernów, jest zdolny przebijać się przez oddziały wroga i skutecznie bronić kluczowych punktów na polu bitwy. Jego umiejętności pozwalają zablokować morale własnych oddziałów oraz wywoływać pożogę spowijającą zajmowany przez wrogów obszar, zamieniając ich w popiół. Jego wyjątkowa zdolność odwlekania obrażeń aż do wypełnienia rozkazu oznacza, że Wercyngetoryks potrafi z powodzeniem stawiać opór aż do samego końca".
  • Boudika - "Napędzana ślepym szałem i brutalnością Boudika, to nieznająca litości przywódczyni siejąca zamęt na polu walki. Siły Icenów nie są znane z błyskotliwej taktyki czy żelaznej dyscypliny, ale stanowią armię bezgranicznie oddanych wojowników gotowych walczyć za swoją królową do ostatniej kropli krwi".

Bardzo dobrą wiadomością dla Polaków jest to, że Total War: Arena wspiera język polski. Już podczas samouczka przemówił do mnie spokojnym głosem lektor, który wyjaśnił mi podstawowe informacje o rozgrywce. Oficjalna data premiery Total War: Arena nie została jeszcze ogłoszona, jednak wiadomo na pewno, że gra będzie dostępna w trybie free-to-play.


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Total War: Arena
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy