Stellaris - zapowiedź

Studio Paradox Interactive zamierza wysłać nas wkrótce w przestrzeń kosmiczną.

Po długich latach osadzania swoich gier strategicznych (bo w nich specjalizuje się to studio) w różnych okresach historycznych oraz w światach fantasy znany producent zdecydował się opracować zupełnie nowe uniwersum. Jego najnowsza produkcja - Stellaris - przeniesie nas w kosmos i pozwoli na zbudowanie prawdziwego, międzygalaktycznego imperium. Spodziewamy się, że będzie ona nie lada konkurencją dla nadchodzącego Master of Orion.

W Stellaris będziemy mogli stanąć na czele jednej z siedmiu różniących się od siebie diametralnie ras. Każda z nich będzie nie tylko inaczej wyglądać, ale też posiadać odmienne, unikalne umiejętności, historię czy zapatrywania na różne sprawy (etyka to bowiem pojęcie względne). Naszym celem w grze będzie, rzecz jasna, stworzenie silnego imperium i odniesienie zwycięstwa nad innymi rasami - czy to na drodze wojennej, czy technologicznej.

Reklama

Rozgrywka w Stellaris będzie się składać z elementów doskonale znanych z innych gier Paradox Interactive, tyle tylko, że zostaną one dostosowane do kosmicznych realiów. A zatem zamiast tworzyć armię skupimy się na budowaniu flot statków kosmicznych, a zamiast poruszania się między różnymi regionami będziemy przemieszczać się pomiędzy planetami (tych, swoją drogą, mają się w grze znaleźć całe tysiące).

Podczas naszych kosmicznych wojaży będziemy napotykać na reprezentantów innych cywilizacji. Niektóre z nich będą przyjazne, inne neutralne, a jeszcze inne zaatakują nas, gdy tylko znajdziemy nas na horyzoncie. Oczywiście także od nas będzie zależało, jakie relacje z innymi rasami będziemy budować - czy będziemy próbowali utrzymywać pokojowe stosunki, czy też zdecydujemy się na bardziej agresywne podejście.

W międzyczasie będziemy też oczywiście rozwijać kosmiczne technologie. Autorzy przygotowali w sumie trzy ścieżki rozwoju: "społeczeństwo", "inżynieria" oraz "fizyka". Niektóre rozwiązania pomogą w rozwoju naszych planet, inne będą przydatne podczas ekspansji czy dyplomacji, a jeszcze inne posłużą do budowy coraz to lepszych statków kosmicznych. Te ostatnie będziemy mogli modyfikować także pod względem wyglądu, dostosowując do własnych upodobań.

Paradox Interactive wydawało na świat lepsze i gorsze gry (jak każdy producent/wydawca), ale chyba nigdy nie zeszło poniżej pewnego poziomu, który można uznać wręcz za gwarantowany. Mając to na uwadze, wróżymy Stellaris duży sukces. Fajnie, że w końcu Paradox zdecydowało się przenieść akcję swojej gry do przestrzeni kosmicznej. Na taki powiew świeżości liczyło z pewnością wielu fanów twórczości tego studia. Premiera Stellaris już 9 maja, tylko w wersji na PC.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Stellaris
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy