Shadow of the Tomb Raider - zapowiedź

Shadow of the Tomb Raider /materiały prasowe

To ma być najmroczniejsza część przygód Lary Croft. Co jeszcze warto o niej wiedzieć? Zebraliśmy najważniejsze informacje!

Bez wątpienia mówimy o jednej z najgłośniejszych premier tego roku. Shadow of the Tomb Raider to megaprodukcja, której łączny budżet ma wynieść około 135 milionów dolarów (100 milionów ma pochłonąć produkcja, a pozostałą część - marketing). Nad grą pracuje studio Eidos Montreal przy współpracy z zespołem Crystal Dynamics, który w dużej mierze przyczynił się do sukcesu serii. Shadow of the Tomb Raider to trzecia gra z cyklu, która przedstawia historię młodej Lary Croft. Tym razem akcja przeniesie nas do Ameryki Łacińskiej, gdzie będziemy musieli odkryć tajemnice zakonu Trójcy oraz zgłębić prace prowadzone niegdyś przez ojca głównej bohaterki.

Reklama

Głównym zadaniem będzie powstrzymanie apokalipsy związanej z wierzeniami Majów. Na kolejnych etapach będziemy przemierzać m.in. ruiny południowoamerykańskich cywilizacji z piramidami Azteków i Majów na czele. Autorzy zapowiadają, że historia przedstawiona w Shadow of the Tomb Raider będzie najmroczniejszą z dotychczasowych (pewną sugestią jest sam tytuł gry). Lara, choć w dalszym ciągu młoda, będzie wyraźnie dojrzalszą i bardziej doświadczoną osobą niż w ostatnich odsłonach serii.

Eidos Montreal postanowił uniknąć rewolucji w mechanice rozgrywki. Shadow of the Tomb Raider z grubsza zaoferuje podobne doświadczenia, jak dwie poprzednie części cyklu. W dalszym ciągu będziemy obserwować akcję w widoku trzecioosobowym, a czas wypełnią nam przede wszystkim: eksploracja, rozwiązywanie łamigłówek, bieganie, skakanie oraz walka z przeciwnikami. Tym niemniej proporcje między tymi elementami będą nieco inne. Na przykład większy nacisk położono na zwiedzanie wspomnianych ruin czy grobowców, a także na zagadki środowiskowe.

Obszar gry w Shadow of the Tomb Raider ma być największym w historii serii. Ze względu na to, gdzie będzie się toczyć akcja, sporo czasu spędzimy w dżungli, w której Lara będzie się musiała wykazać zdolnościami przetrwania - zastawiać prowizoryczne pułapki, kamuflować się przy użyciu błota czy polować na dziką zwierzynę.

Podczas eksploracji będziemy zbierać rozmaite surowce, które będą nam potrzebne do tworzenia rozmaitych przedmiotów, np. ulepszeń plecaka czy strzał do łuku albo środków leczniczych. Lara będzie także korzystać z doskonale już znanych narzędzi, jak lina z hakiem i czekan.

Shadow of the Tomb Raider powstaje w oparciu o tę samą technologię, co ostatnie dwie części serii, choć zostanie ona oczywiście pod różnymi względami ulepszona. Na pokazanych do tej pory materiałach z rozgrywki można podziwiać fantastyczną dżunglę, tajemnicze ruiny, a także niezwykle efektowne przerywniki filmowe. Widać też rzeczywiście, że autorzy postawili na naprawdę mroczną atmosferę. Podobnie jak w poprzedniczkach, głosu Larze Croft użyczy Camila Luddington (w oryginale) oraz Karolina Gorczyca (w polskiej wersji).

Choć Shadow of the Tomb Raider nie zaoferuje raczej niczego szczególnie nowego względem ostatnich dwóch części, nie możemy doczekać się jej premiery. Mechanika rozgrywki z poprzedniczek nie zdążyła nam się znudzić, a do tego przemawia do nas wyraźnie mroczniejszy klimat oraz ponoć zdecydowanie podwyższony poziom trudności.

Premiera gry została zaplanowana na 14 września, w wersjach na pecety, Xboksy One i PlayStation 4.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy