Usunięcie Facebooka usunie też gry na Oculus

​Przejęcia firmy Oculus VR - producenta urządzeń rzeczywistości wirtualnej z rodziny Oculus Rift - już od samego początku wywoływało kontrowersje. Gracze narzekali, że gigant w świecie serwisów społecznościowych zrujnuje ich urządzenia, lecz przez dłuższy czas sytuacja była raczej spokojna.

Do teraz. Już w połowie sierpnia ogłoszono, że z zestawów VR będzie można korzystać tylko przy zalogowaniu się na konto Facebook. To samo w sobie wywołało spore kontrowersje wśród osób, która preferują nie wiązać się z gigantem społecznościowym, a takich ludzi jest coraz więcej.

Teraz nowe zasady zostały wprowadzone w życie, co ujawniło kolejne problemy. Po pierwsze, jeśli z jakichś powodów zdecydujemy się usunąć podpięte konto Facebook, ryzykujemy stałą utratę wszystkich zgromadzonych treści, w tym kupowanych - często za duże pieniądze - gier i aplikacji.

Reklama

Serwis Upload VR donosi, że posiadacze nowych urządzeń - jak Quest 2 - muszą logować się na Facebooku już teraz, ale osoby ze starszym sprzętem mają czas na transfer do 2023 r. Razem ze szczegółami ujawniono, co może się stać z osobami, które usuną konto lub utracą do niego dostęp.

"Usunięcie konta Facebook jednocześnie usunie twoje informacje Oculus. Te obejmują zakupione aplikacje oraz osiągnięcia. Nie będziesz już mógł zwrócić aplikacji i utracisz zgromadzone na koncie środki" - czytamy w dość poważnie brzmiącym ostrzeżeniu opublikowanym na oficjalnej stronie.

"Lepiej upewnić się, że nasze konta są w dobrym stanie zanim zaczniemy korzystać z zestawu rzeczywistości wirtualnej. Warto wcześniej rozwiązać ewentualne problemy" - mówił w ubiegłym tygodniu Andrew "Boz" Bosworth, szef inicjatyw VR oraz AR w Facebooku. Brzmiało dość groźnie.

Teraz już wiemy, co miał na myśli. Pisząc delikatnie, takie podejście nie spodobało się wielu użytkownikom, którzy słusznie zastanawiają się, dlaczego stan posiadanego konta w serwisie społecznościowym ma wpływać na dostęp do treści kupionych za prawdziwe pieniądze.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Oculus VR
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy