Reklama

Szef Epic Games chwali możliwości PS5

​Epic Games zdecydowało się zaprezentować nową wersję silnika Unreal Engine za pośrednictwem dema włączonego na PlayStation 5. Pokazowi towarzyszyły wywiady z dyrektorem generalnym firmy. Ten - jak można się domyślać - nie szczędził nadchodzącej konsoli przeróżnych komplementów.

W towarzyszącej prezentacji rozmowie z serwisem The Verge Tim Sweeney przyznał między innymi, że PS5 będzie "wyjątkowo zbalansowanym urządzeniem", posiadającym "ogromną moc układu graficznego, ale także skokowy wzrost przepustowości w kwestii zarządzania pamięcią" - mówił.

Właśnie ten ostatni aspekt ma być w jego opinii "absolutnie krytyczny" i może ostatecznie przełożyć się także na rynek PC, wskazując na kierunek rozwoju. "Architektura pamięci masowej na PS5 dalece wyprzedza cokolwiek, co można kupić na PC, bez względu na posiadane pieniądze" - przyznał.

Reklama

"To pomoże nadać kierunek przyszłym PC. Producenci na tym rynku dostrzegą, jak odpływa ten okręt i stwierdzą, że także muszą nadgonić trend w temacie dysków SSD" - opisuje dość obrazowo dyrektor generalny Epic Games, który jest też jednym z założycieli tej legendarnej firmy, jeszcze w 1991 roku.

Jeśli o pamięci mowa, ta w PlayStation 5 będzie działała przy przepustowości 448 GB/s (w Xbox  Series X jest asymetrycznie: 10 GB w 560 GB/s oraz 6 GB w 336 GB/s), ale więcej miejsca podczas zapowiedzi poświęcono właśnie na zagadnienia związane z pamięcią masową, a więc specjalnym SSD.

Ten będzie w PS5 wyjątkowo szybki. Rzeczywiście trudno obecnie znaleźć coś porównywalnego na rynku PC: mowa o 5,5 GB/s bezpośrednio i nawet 8-9 GB/s po kompresji. Dla porównania, na Xbox Series X będzie to 2,4 GB/s bezpośrednio oraz 4,8 GB/s po kompresji, co już i tak jest bardzo szybkie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama