Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Sterowniki Nvidii wprowadzają sporo nowych technologii

​Nvidia pochwaliła się, że najnowsza wersja sterowników kart graficznych - oznaczona jako 451.48 - to pełne wsparcie dla pakietu opcji dostępnych w bibliotekach DirectX 12 Ultimate, zapowiedzianych przez Microsoft jeszcze w marcu. To swego rodzaju przygotowania na debiut nowej generacji konsol.

DirectX 12 Ultimate zapewnia twórcom wieloplatformową bazę instalacyjną sprzętu docelowego, gotowe narzędzia i przykłady do pracy oraz oszczędzające czas oprogramowanie pośrednie. To sprawia, że tworzenie gier powinno być szybsze i łatwiejsze - jak to bywa, przynajmniej w teorii.

Reklama

Sercem DX12 Ultimate jest ray tracing. Technologia ta w realistyczny sposób symuluje padanie promieni świetlnych w danej scenie. Nvidia nie od dzisiaj stawia na ten efekt, lecz teraz zostaje on wprowadzony na poziomie biblioteki DirectX 12, a więc staje się dużo szerzej dostępny w grach.

Jest też technologia Variable Rate Shading (VRS), która poprawia wydajność, umożliwiając programistom renderowanie poszczególnych fragmentów sceny w zmiennej jakości. Przykład Wolfenstein: Youngblood to o 15 procent lepsza płynność, bez pogorszenia jakości obrazu.

W ramach tej opcji algorytmy identyfikują piksele, których gracz nie jest w stanie łatwo zobaczyć oraz piksele, które rzadko się zmieniają lub aktualizują, jak czarne miejsca w lokacji. W ten sposób można wykorzystać technologię VRS, aby zmniejszyć częstotliwość ich renderowania (cieniowania).

Dalej mamy Mesh Shading. Ta technika odpowiada za renderowanie detali geometrii, by nie zalewać procesora długą listą poleceń do wykonania. Specjalne demo Nvidii pokazuje, jak bez znaczącego wpływu na wydajność renderować można 350 tysięcy pojedynczych asteroid, bogatych w detale.

Jednocześnie publikacja nowych sterowników jest pewną przechwałką ze strony firmy, ponieważ tylko karty RTX od Nvidii obsługują obecnie wszystkie wprowadzane w DX12 Ultimate rozwiązania. AMD musi jeszcze trochę popracować, nawet jeśli to układy tej firmy napędzą nadchodzące konsole.

Dowiedz się więcej na temat: NVIDIA

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje