Reklama

Sony sprzedało ponad 10 mln konsol PlayStation 5

​Macie problem z kupieniem PS5? Dziwne... bo na całym świecie sprzedało się już 10 mln egzemplarzy, więc sprzęt stał się tym samym najszybciej sprzedającą się konsolą w historii.

Blisko 9 miesięcy po premierze konsol nowej generacji, zarówno Microsoft, jak i Sony, mają problem z dostarczeniem na rynek odpowiedniej liczby egzemplarzy. Problemy z dostępem do podzespołów nakładają się na olbrzymie zapotrzebowanie na next-geny, w efekcie czego wielu graczy wciąż nie mogło kupić jeszcze upragnionego sprzętu. Jak się jednak okazuje, dużej liczbie sztuka ta się jednak udała, bo Sony poinformowało właśnie, że PS5 osiągnęło ważny kamień milowy.

Konsola w terminie 12 listopada 2020 - 18 lipca 2021 rozeszła się w nakładzie 10 mln egzemplarzy, a Sony jest przekonane, że gdyby nie problemy z dostępnością podzespołów, to wynik byłby jeszcze lepszy. Niemniej, wciąż mamy do czynienia z najszybciej sprzedającą się konsolą Sony, wyprzedzającą PlayStation 4, które potrzebowało blisko miesiąc więcej, by osiągnąć taki sam wynik.
Nie da się jednak ukryć, że sprzedaż zwalania, bo w 2020 roku Sony udało się sprzedać 4,5 mln konsol, w pierwszym kwartale 2021 roku 3,3 mln, a w kolejnych trzech miesiącach już tylko 2,2 mln. To oczywiście naturalne zjawisko, szczególnie w połączeniu ze wspomnianymi niedoborami i typowym spowolnieniem rynkowym w okolicach wakacji, więc w okolicy Bożego Narodzenia ponownie należy się spodziewać dużych wzrostów.

Reklama

Jeśli chodzi zaś o konkretne rynki, to Sony nie chciało dzielić się szczegółami, ale przyznało, że Chiny były dla nich dużym pozytywnym zaskoczeniem i z miejsca wyprzedał się cały startowy zapas, choć ten obszar opiera się o mobilne gry w formule free-to-play.

Co warto podkreślić, wszystko to w obliczu bardzo małej liczby gier ekskluzywnych dla PlayStation 5, bo dotąd większość deweloperów decydowała się na tytuły na obie generacje, żeby nie odcinać się od dużej bazy odbiorców wciąż grających na PlayStation 4. Trudno wskazać tu coś poza Ratchet & Clank: Rift Apart i Returnal, a w najbliższej przyszłości niewiele się tu zmieni, więc Sony należą się tym większe brawa za marketing.

Daniel Górecki - ITHardware.pl

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje