Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Sony myślało nad uśmierceniem marki PlayStation w przypadku braku sukcesu PS4

​Z dokumentu poświęconemu historii PlayStation dowiadujemy się, że Sony na poważnie rozważało uśmiercenie swojej najpopularniejszej marki konsol do gier. Jednak sukces PS4 sprawił, że do realizacji tego scenariusza finalnie nie doszło.

PlayStation 4 to najpopularniejsza konsola obecnej generacji, która wygrywa z Xbox One oraz Nintendo Switch. Jednak mało osób wie, że gdyby nie odniosła ona sukcesu to najpewniej byłaby ostatnim urządzeniem do grania od Sony.

Reklama

O takiej ewentualności opowiedział w ramach filmu dokumentalnego "From Bedrooms to billions: The PlayStation Revolution" były pracownik japońskiego producenta. Shahid Kamal Ahmad, cofając się w przeszłość, przypomniał czasy PS3 i tego, jak przedsiębiorstwo przechodziło przez ciężki moment związany z poprzednikiem czwórki. Podróż ta zaowocowała przemianą Sony z korporacyjnego punktu widzenia, co było dość potrzebne, ponieważ transformacja przyniosła światu niezwykle udane PlayStation 4, które mimo upływu lat wciąż przyciąga uwagę wielu graczy.

Dodatkowo PS4 nie dopuściła do upadku marki Japończyków. Zdaniem byłego pracownika Sony czasy PlayStation 3 były dość ciężkie, gdyż należało włożyć dużo pracy, aby przełamać deficyt techniczny i pieniężny powstały w wyniku wprowadzenia tego sprzętu do dystrybucji. Shahid Kamal Ahmad stwierdził ponadto, że Sony wyraziło zdziwienie entuzjastycznym przyjęciem czwórki, co było pewnego rodzaju odkupieniem.

Musieli zrobić wszystko dobrze, a jeden błąd, w tym brak sukcesu PS4 czy przegrana walka z Xbox One, mogły oznaczać definitywny koniec PlayStation, w konsekwencji nie pisalibyśmy o kolejnej generacji, mającej wystartować pod koniec bieżącego roku. Kamal dodał także, że zespół, który stworzył PlayStation 4 był bardziej "pokorny, pełen pasji i podekscytowany" w wyniku zmiany organizacyjnej. 7 września swoją premierę ma film dokumentalny "From Bedrooms to billions: The PlayStation Revolution" poświęcony historii jednej z najpopularniejszych marek należącej do Sony.

Niemniej z materiałem już teraz miało okazję zapoznać się pewne grono osób, m.in. ekipa z Video Games Chronicle, dzięki czemu wiemy o nim co nieco. Zgodnie z danymi sprzedaż PS4 przekroczyła poziom 110 milionów egzemplarzy i niewiele traci do klasyków pokroju Game Boy czy Game Boy Color, aczkolwiek sprzedaż PS4 w całym ostatnim roku fiskalnym (od kwietnia 2019 do końca marca 2020 roku) spadła o 4,2 mln sztuk. Mimo wszystko małe szanse są na to, by PlayStation 4 dogoniło najpopularniejszego przedstawiciela serii, czyli PS2 (157 mln).

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 4

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje