Reklama

Samsung zapowiedział wejście do cloud gamingu

​Kiedyś rozrywka dla małych dzieci, dziś świat gamingu jest szalenie kuszący dla największych korporacji świata. Samsung właśnie ogłosił, że wkracza na arenę cloud gamingu.

Netflix, Tesla, Samsung - coraz więcej firm chce przyciągnąć do siebie graczy lub dać możliwość grania w ramach oferowanej usługi, lub produktu. Podczas konferencji Samsung Developer Conference, firma ogłosiła, że wzbogaci swoją platformę Tizen dostępną na telewizorach smart o opcje grania w chmurze. Tym samym stanie w szranki z Google Stadia, Nvidia GeForce Now i chmurą Xboxa.

Nie wiadomo jeszcze nic na temat tego, jakie gry będą dostępne i na jakich urządzeniach będzie można uruchomić usługę. Jedno jest pewne - by na starcie nie zostać w tyle, Samsung będzie musiał zaoferować jakość zbliżoną do swoich największych konkurentów.

Reklama

Samsung ma już pewne doświadczenie z cloud gamingiem. W 2010 roku korporacja współpracowała z firmą Gaiki, specjalizującą się w streamingu gier. Założenie usługi było podobne, jak współcześnie. Telewizor, internet i kontroler to wszystko, czego użytkownicy high-endowych telewizorów Samsunga mieli potrzebować, by cieszyć się grami.

Z tych planów nic nie wyszło, bo nowy właściciel Gaiki postanowił iść w nieco innym kierunku. Tym właścicielem okazało się Sony, a usługa przekształciła się w znaną obecnie - i niezbyt cenioną - Playstation Now.

Mamy 2021 i Samsung jest zupełnie w innym miejscu, niż gdyby udało mu się wprowadzić usługę 11 lat temu. Teraz musi konkurować z innymi gigantami, którzy przetarli szlaki cloud gamingu. Google ma Stadię, Amazon pracuje na Luną, do tego dochodzi Nvidia i Xbox ze swoją niesamowicie rozbudowaną biblioteką gier (Cloud Gaming w połączeniu z Game Passem i możliwością grania na niemal dowolnym urządzeniu, jest bezkonkurencyjną opcją). Do tego dochodzi jeszcze ograniczenie chmury do platformy Tizen. Na razie jest ona ciekawostką, choć w przyszłości może nabrać znaczenia. Wszystko, jak zwykle, rozbije się o dostępność na niej aplikacji innych firm i koszt sprzętu.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje