Ray tracing oraz DLSS zapewniają realistyczną rozgrywkę w Battlefield V i Metro Exodus
Firma NVIDIA poinformowała dzisiaj o dwóch grach, które obsługują platfromę NVIDIA RTX wykorzystującą sztuczną inteligencję oraz śledzenie promieni (ray tracing) w czasie rzeczywistym. Battlefield V i Metro Exodus obsługują ray tracing w czasie rzeczywistym oraz technikę NVIDIA DLSS (deep-learning super-sampling).
Metro Exodus, trzecia odsłona serii Metro, będzie obsługiwać ray tracing w czasie rzeczywistym już w dniu premiery, która zapowiedziana jest na piątek, 15 lutego 2019 roku. Metro Exodus wykorzystuje platformę NVIDIA RTX do efektów rozproszonego globalnego oświetlenia (global illumination) opartego na ray tracingu w czasie rzeczywistym oraz okluzji otoczenia (ambient occlusion), zapewniając naturalne, realistyczne światło. Ogłoszono również, że od początku gra będzie również wspierać technikę NVIDIA DLSS.
Ray tracing umożliwia pokazanie jak światło naprawdę wygląda i jak się zachowuje, zwiększając realizm w grach. A większy realizm oznacza bardziej intrygującą rozgrywkę. Właśnie dlatego firma NVIDIA współpracowała z 4A Games przy zaimplementowaniu ray tracingu w czasie rzeczywistym do gry Metro Exodus, sequelu legendarnej post-apokaliptycznej serii. To mroczny i charakterny świat, w którym światło odgrywa duże znaczenie.
Ray tracing umożliwia pokazanie bardziej realistycznego oświetlenia i jest nowym narzędziem w kreatywnej torbie twórców gier. Dzięki ray tracingowi mogą oni używać światła, aby stworzyć nastrój dokładnie w ten sam sposób jak dotąd filmowcy i fotograficy.
Największym wkładem ray tracingu w Metro Exodus jest atmosfera — poziom niepokoju, który powoduje głębsze zanurzenie gracza w świat gry. Realistyczne oświetlenie wykorzystuje subtelne wizualne bodźce zakorzenione w naszej psychice.
Deep Learning Super Sampling (DLSS) to technika platformy NVIDIA RTX, która wykorzystuje głębokie uczenie się (deep learning) i sztuczną inteligencję w celu poprawy wydajności gry przy jednoczesnym zachowaniu jakości obrazu. DLSS pomaga graczom osiągnąć płynność wyświetlanego obrazu podczas zastosowania wymagających ustawień graficznych. Gracze mogą uzyskać w Metro Exodus nawet 30% poprawę wydajności przy wykorzystaniu ustawień Ultra i włączonemu ray tracingowi, w zależności od zastosowanej karty graficznej i użytej rozdzielczości. NVIDIA oczekuje opinii od graczy, aby móc kontynuować szkolenie sztucznej inteligencji i udoskonalić wydajność i jakość obrazu dzięki przyszłym aktualizacjom oprogramowania.
Battlefield V był pierwszym tytułem wspierającym śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, a teraz otrzymał obsługę techniki DLSS, zapewniającej wzrost wydajności, gdy ray tracing jest włączony. Gracze mogą uzyskać w Battlefield V do 40% większą wydajność dzięki DLSS, w zależności od zastosowanej karty graficznej i użytej rozdzielczości. Nowa aktualizacja zawiera również kilka dalszych optymalizacji działania techniki śledzenia promieni.
W związku z premierą gry Metro Exodus oraz wsparciem techniki DLSS w Battlefield V, NVIDIA wydała dzisiaj nowy sterownik Game Ready zawierający optymalizacje dla obu tytułów.