PS5 chwalone przez deweloperów
Choć Xbox Series X przynajmniej "na papierze" jest mocniejszą konsolą, to deweloperzy z całego świata bardziej cenią sobie podobno łatwość pracy na PlayStation 5. Takie informacje przekazał Richard Leadbetter z brytyjskiego Digital Foundry, powołując się na własne kontakty w branży.
Mężczyzna poruszył temat podczas niedawnej konferencji PAX Online x EGX Digital. Która konsola jest mocniejsza? "Można na to spojrzeć dwojako. Po pierwsze, mogę potwierdzić, że każdy twórca, z którym rozmawiałem na temat PS5, chwali prostotę, z jaką pracuje się na konsoli" - odparł.
"To na dobrą sprawę to samo środowisko, co w PS4, ale przeskalowane w górę, z wyższymi możliwościami obliczeniowymi, nowymi opcjami i tak dalej. Wprost nie da się ująć w słowa, jak szczęśliwi się deweloperzy z takiego obrotu sytuacji" - zapewniał Leadbetter na scenie imprezy.
Jak jednak dodał ekspert, nie ma też żadnych wątpliwości, że Xbox Series X to urządzenie o większych możliwościach obliczeniowych. Nie pomoże nawet zmienne taktowanie PlayStation 5, ponieważ nawet taki chwilowy wzrost częstotliwości nie zdoła dorównać do mocniejszej konsoli Microsoftu.
Po stronie Xbox jest jednak problem w postaci słabszego Xbox Series S, gdzie także trzeba wydawać gry. Zwłaszcza na początku generacji takie podwójne podejście może być przeszkodą dla twórców i na pewno nie stanowi tak komfortowej sytuacji, jak w przypadku PlayStation 5. Są też inne zmiany.
Na rodzinie Xbox One pracowano bowiem na dedykowanym zestawie narzędzi o nazwie XDK. Wraz z nową generacją podejście zmieniono na bardziej ogólny pakiet GDK, przeznaczony już nie tylko na sprzęt Xbox Series, ale równocześnie na PC. To także może początkowo przełożyć się na problemy.
"W długim terminie GDK pozwoli pracować i wydawać na wszystkich systemach, ale w krótszej perspektywie słyszę, że deweloperzy mają pewne trudności. Kwestią otwartą pozostaje to, czy zobaczymy te problemy w pełnych wersjach gier" wyjaśniał Richard Leadbetter z Digital Foundry.