Otwarta platforma wirtualnej rzeczywistości dla gier i dla graczy
Grupa firm z branży wspólnie z Razer zaprezentowała ekosystem Open-Source Virtual Reality (OSVR).
Jego głównym zadaniem jest stworzenie nowego standardu wirtualnej rzeczywistości dla graczy. Razer wsparł projekt tworząc urządzenie OSVR Hacker Kit oraz oprogramowanie, pozwalające na łatwe programowanie dla dowolnej technologii VR.
OSVR to zarówno urządzenie, jak i oprogramowanie pogłębiające doświadczenia z graniem w VR na wielu poziomach. Urządzenie może współpracować z wiodącymi silnikami graficznymi, w tym Unity i Unreal Engine 4. OSVR jest także kompatybilny z wtyczkami liderów rynku hardware, takich jak Bosch czy Razer. Co więcej, OSVR został zaprojektowany tak, aby wspierać wszystkie urządzenia VR, w tym Oculus DK 2 czy Vrvana Totem headset. Nowa platforma umożliwi zewnętrznym deweloperom tworzenie własnych aplikacji i urządzeń dla dowolnych systemów operacyjnych, w tym Windows, Android i Linux.
"Gry coraz częściej wykorzystują wirtualną rzeczywistość, co przynosi graczom olbrzymie korzyści, ale również stawia przed nimi nowe wyzwania" - mówi Min-Liang Tan, współzałożyciel i CEO Razer. "OSVR łączy twórców gier, graczy oraz producentów sprzętu tak, aby wspólnie pracowali i rozwiązywali te trudności oraz sprawili, że wirtualna rzeczywistość stanie się szeroko dostępna" - dodaje.
CEO Snesics, Yuval Boger komentuje natomiast: "OSVR to otwarta platforma, która ma za zadanie przyspieszenie rozwoju wirtualnej rzeczywistości i danie użytkownikom opcji wyboru najlepszego zestawu urządzeń oraz oprogramowania. Jesteśmy podekscytowani współpracując z Razerem i z innymi liderami w swoich dziedzinach i wspólnie tworząc OSVR".
Zgodnie z pierwotną koncepcją, OSVR Hacker Dev Kit będzie projektem otwartym i łatwo dostępnym, co powinno zachęcić deweloperów do wykorzystania tego ekosystemu. Aby umożliwić jeszcze łatwiejsze tworzenie oprogramowania, OSVR HDK stworzono z wykorzystaniem wysokiej jakości optyki o niskiej dyspersji, która praktycznie eliminuje konieczność późniejszej korekcji kolorów, skracając tym samym czas dewelopmentu (w porównaniu z innymi urządzeniami VR). Każdy może pobrać pliki 3D i zbudować własny zestaw VR.
"W OGA jesteśmy przekonani do idei otwartego ekosystemu dla twórców i graczy, dlatego z przyjemnością wspieramy projekt OSVR" - komentuje Drew Johnston, prezes Open Gaming Alliance. "Darmowe rozwiązania open source ze wsparciem dla wielu producentów sprzętu, silników gier i platform jest tym, czego potrzebuje branża, w tym wydawcy, aby przyspieszyć upowszechnienie wirtualnej rzeczywistości" - dodaje.