NVIDIA przedstawia nową generację dużych monitorów dla graczy
Wraz z zaprezentowaniem wielkoformatowych monitorów dla graczy NVIDIA BFGD (ang. Big Format Gaming Displays), gry PC oficjalnie wkraczają na duży ekran.
Nowe monitory zostały stworzone we współpracy z firmami Acer, ASUS i HP, partnerami NVIDIA w sektorze producentów sprzętu komputerowego, i łączą w sobie 65-calowy wyświetlacz HDR o rozdzielczości 4K i częstotliwości 120Hz, technikę NVIDIA G-SYNC oraz urządzenie do strumieniowania - NVIDIA SHIELD.
Sercem wyświetlaczy BFGD jest technika G-SYNC HDR, która w każdym momencie rozgrywki synchronizuje częstotliwość odświeżania ekranu 120Hz z liczbą klatek na sekundę wyświetlanych w grze. Technika zmiennej częstotliwości odświeżania G-SYNC pozwala uzyskać płynną rozgrywkę z wyjątkowo krótkimi czasami reakcji na sygnały sterowania bez zakłóceń widocznych w grach, w których nie włączono synchronizacji pionowej. Nigdy wcześniej nie zastosowano jej w wyświetlaczu o tak dużej przekątnej.
Sam wyświetlacz 4K HDR jest wyposażony w podświetlenie ekranu rozmieszczone równomiernie na całej jego powierzchni (ang. full array backlight), cechuje się maksymalną luminancją wynoszącą 1000 nitów, a także obsługuje głębię kolorów DCI-P3.
Technika G-SYNC, znana dotąd z biurkowych monitorów dla graczy, została przeniesiona do wyświetlaczy BFGD i jest aktywna podczas korzystania z komputerów PC, urządzeń Android, konsol do gier lub podczas strumieniowania gier z komputera biurkowego lub laptopa za pomocą technologii NVIDIA GameStream.
Integracja urządzenia SHIELD opartego na systemie Android TV w wyświetlaczach BFGD pozwala graczom przełączać się między grami oraz innymi formami rozrywki. Pilot i kontroler do gier SHIELD dołączone do zestawu ułatwiają nawigację i korzystanie z najpopularniejszych aplikacji do strumieniowania, w tym Netflix, Amazon Video, YouTube i Hulu.
Obsługa funkcji Google Assistant pozwala sterować urządzeniem za pomocą poleceń głosowych. Technika G-SYNC HDR zapewnia też możliwość odtwarzania wideo w natywnej prędkości, obsługując m.in. formaty 23,976, 24 i 25 kl./s. Częstotliwość odświeżania ekranu jest dopasowywana do faktycznej prędkości źródła obrazu. W ten sposób wyeliminowano interpolację, a materiał jest wyświetlany zgodnie z intencją reżysera.
Oczekuje się, że wyświetlacze trafią do sprzedaży latem tego roku. Ceny i dokładne specyfikacje zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.