Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Nintendo Switch: Wyciek informacji na temat specyfikacji

A dokładniej różnic pomiędzy trybami: stacjonarnym a przenośnym. Jak według niepotwierdzonych informacji na tle pozostałych konsol wyglądać będzie nowa konsola Nintendo?

Wyciekły specyfikacja i różnice między trybem mobilnym a stacjonarnym. W skrócie - zapowiada się ciekawie! Nintendo Switch będzie wyposażone w układ z czterema rdzeniami ARM Cortex-A57 oraz 256 rdzeniami CUDA opartymi na architekturze Maxwell. Odpowiada za niego Nvidia, a pod względem specyfikacji przypomina on Tegrę X1 znaną ze stacjonarnej konsolki Shield Android TV. Pierwowzór pod względem wydajności odpowiadał Xboksowi 360.

Reklama

Nie oznacza to jednak, że Switch będzie równie szybki. O ile bowiem Tegra X1 ma rdzenie taktowane zegarem 2 GHz, CPU w Switchu pracować będzie z częstotliwością 1020 MHz, a więc o połowę wolniej. To nie koniec. GPU w Tegrze działa bowiem z zegarem 1 GHz, natomiast w Switchu będzie to ponoć albo 768 MHz, albo 307,2 MHz. Ta pierwsza wartość osiągana będzie w trybie stacjonarnym, druga - po wyjęciu ze stacji dokującej. Ponoć optymalizacje mają jednak sprawić, że Switch mimo braków w zakresie częstotliwość pracy ma być równie szybki co X1 - i to przy niższym zapotrzebowaniu na energię.

Ma to bardzo dobre uzasadnienie praktyczne: Ekran Switcha ma przekątną 6,2" i rozdzielczość 720p (reaguje też na dotyk w 10 punktach naraz), natomiast TV to przynajmniej 1080p. Wbudowane w stację dokującą złącze HDMI jest wprawdzie zgodne ze standardem HDMI 1.4, co oznacza 4K przy 30 fps-ach, ale o graniu w 4K nie ma co marzyć. Za to warto zwrócić uwagę na fakt, że różnica w wydajności GPU bardzo dobrze odpowiada różnicy w liczbie pikseli na ekranie Switcha oraz na TV, dzięki czemu twórcy będą mogli w bardzo prosty sposób tworzyć gry, które będą wyświetlały obraz z taką samą częstotliwością niezależnie od tego, czy uruchomione zostaną w trybie mobilnym, czy stacjonarnym, a różnica będzie dotyczyła jedynie liczby pikseli.

Jeśli chodzi o pamięć, Switch ma mieć 4 GB RAM-u (wspólnego dla GPU i CPU) o przepustowości 25,6 GB/s oraz 32 GB flasha (przepustowość do 400 MB/s). Dla porównania X360 ma 512 MB RAM-u o przepustowości 22,4 GB/s i dysk twardy o przepustowości około 60 MB/s.

To wszystko oznacza, że Switch będzie mocniejszy niż Wii U, a znacznie słabszy niż dowolna "duża" współczesna konsola Sony czy Microsoftu. Warto jednak pamiętać, że to przecież sprzęt mobilny, i to z wbudowanym akumulatorem, a nie taki wymagający gniazdka...

Dowiedz się więcej na temat: Nintendo Switch

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje