Nintendo 3DS jest prawdziwie potężną konsolką?
Jakiś czas temu wiceprezes Epic Games stwierdził, że konsola 3DS jest zbyt słaba, by uruchomić na niej silnik Unreal Engine 3. Wydawałoby się, że wie co mówi - w końcu samo studio go stworzyło.
Innego zdania jest jednak Ubisoft, którego przedstawiciel uważa, że uruchomili wspomnianą technologię na kieszonsolce Nintendo.
Fabrice Cuny ze studia Ubisoft Montreal, producent Splinter Cella na 3DS-a, w rozmowie z serwisem GameSpot stwierdził, że konsolka jest "potężna". Jak mówi: "3DS jest potężny i jesteśmy w stanie uruchomić na nim silnik Unreal Engine 3, co jest dość imponujące biorąc pod uwagę, że to przenośne urządzenie. Ponadto tryb 3D nie wpływa na wydajność (dzięki za to moim niesamowitym programistom)."
"3DS można umieścić pomiędzy DSi a Wii. Jesteśmy w stanie tworzyć każdą grę, od logicznej po wysokobudżetową produkcję w rodzaju Splinter Cella 3D. Narzędzia developerskie konsoli były całkowicie nowe i wraz z każdym etapem ich rozwoju otrzymywaliśmy kolejne edycje, cały czas pełne różnych błędów. Jednak z każdą nową wersją, Nintendo dostarczało nam narzędzia i wsparcie pomagające nam usunąć bugi i odpowiednio zoptymalizować grę." - dodaje Cuny.
Sam 3DS już jutro trafi do europejskich (w tym i polskich) sklepów.
UPDATE: Przedstawiciele Epic Games w rozmowie z serwisem Destructoid wyjaśnili, że Ubisoft przy produkcji gier na 3DS-a korzysta ze znacznie starszego Unreal Engine... 2. Tak więc wygląda na to, że na nowej kieszonsolce Nintendo wciąż nie udało uruchomić "trójki".