"Nie ma magicznego przycisku, który zmniejszy rozmiar gier" - zapewnia Microsoft
Jednym z największych - i rosnących - problemów obecnej generacji są ogromne rozmiary instalowanych gier, idące już w setki gigabajtów. Call of Duty: Modern Warfare wraz z aktualizacjami to już niemal 200 GB, co sprawia, że konsole powoli zaczynają mieścić coraz mniej produkcji.
Wszystko wskazuje na to, że w nadchodzącej generacji sprzętu zbyt wiele się w tej kwestii nie zmieni. PlayStation 5 oraz Xbox Series X otrzymają napędy SSD, które - choć szybsze - nie będą dużo bardziej pojemne. Dość powiedzieć, że w przypadku PS5 mowa o 825 GB wolnej przestrzeni - nawet nie 1 TB.
"Ciągle muszę pobierać wielkie łatki, które na dobrą sprawę zamieniły mój sprzęt w odtwarzacz Call of Duty. Czy Xbox Series X może coś w tej kwestii zmienić?" - zapytał dziennikarz serwisu Eurogamer w niedawnej rozmowie z Jasonem Ronaldem, odpowiedzialnym za rozwój konsoli Xbox Series X.
"Nie ma jednego, prostego rozwiązania, które zmniejszy rozmiary gier. Ale wszystko, począwszy od wykorzystywanej technologii kompresji, pozwala zmniejszyć rozmiar na dysku i dane potrzebne do pobrania" - zapewnił. Jako przykład podał wybór, jakie wersje językowe instalować na dysku.
"Na pewno jest to wyzwanie i ciężka praca. Nie ma jednego magicznego przycisku, który zmniejszy rozmiar gier. Na pewno nie chcemy ograniczać tych wspaniałych światów. Zapewniamy za to narzędzia, które pomagają podjąć odpowiednie wybory" - dodał Ronald podczas rozmowy.
Xbox Series X nie narzuci twórcom także odgórnego limitu, jaki gry mogą zajmować na dysku czy płycie. Wszystko to po to, by "nie ograniczać tych wspaniałych światów" gier - jak mówił deweloper. Twórcy powinni sami najlepiej wiedzieć, ile są w stanie "przełknąć" fani ich produkcji - dodał.