Reklama

Half-Life: Alyx już działa - Valve Index sprzedaje się świetnie

​Niedawno informowaliśmy, że zaledwie nieco ponad 1 procent użytkowników na Steamie posiada sprzęt rzeczywistości wirtualnej, a zapowiedź Half-Life: Alyx od Valve ma na celu szersze spopularyzowanie tych drogich urządzeń. Okazuje się, że takie podejście działa już teraz.

Dział marketingu Valve dobrze zaplanował ujawnienie produkcji - na krótko przez promocjami związanymi z Czarnym Piątkiem. Połączenie przecen z odsłoną legendarnej serii strzelanek sprawiło, że w Stanach Zjednoczonych oraz w Kanadzie zabrakło urządzeń Valve Index - wszystkie wyprzedano.

W planach są jednak dostawy, więc nadal można zamawiać z nadzieją na wysyłkę przed świętami. A zakup jest co najmniej niebagatelny, ponieważ zestaw Valve Index z dwiema stacjami bazowymi, kontrolerami i Half-Life: Alyx w zestawie kosztuje na Steamie całe 4669 złotych.

Reklama

Jeśli chcemy tylko gogle oraz kontrolery, ponieważ stacje bazowe przeniesiemy z wcześniejszych modeli sprzętu rzeczywistości Valve (czyli HTC Vive), możemy liczyć na sporą oszczędność, ponieważ taki zestaw wyceniono na Steamie na 3499 złotych. Do tego także Half-Life: Alyx w zestawie.

Wyraźnie więc widać, do czego służy ta produkcja - do promowania zestawów rzeczywistości wirtualnej. To pierwszy tego typu "system seller" i trzeba przyznać, że nadchodzi chyba dość późno, ponieważ od rozpoczęcia trendu na VR - za sprawą Oculus Rift CV1 - minęło już sporo ponad 3 lata.

Tymczasem Valve Index pozostaje najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem na rynku komercyjnym, co tłumaczy jego wysoką cenę. Podczas gdy Facebook idzie ze swoim Oculus Rift bardziej w kierunku niskiej ceny i zwiększania przystępności, Valve nadal stawia na jakość.

To przekłada się na podwójne ekrany RGB LCD z rozdzielczością 1440 × 1600 na oko (HTC Vive ma jeden panel 2160 × 1200, a Oculus Rift S - 2560 × 1440), oba oferujące odświeżanie nawet w 144Hz (90Hz w Vive, 80 w Oculus Rift S). Pole widzenia poprawiono o 20 stopni względem HTC Vive.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy