Finalna wersja gogli Oculus Rift CV1 już gotowa
Ba, jest już nawet rozsyłana do developerów...
Zwykli użytkownicy muszą jeszcze trochę poczekać, ale to dobrze, bo przy okazji zmieniły się także wymagania sprzętowe - spełnienie nowych nie dla wszystkich będzie takie proste.
Nowe oficjalne wymagania to:
- OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 - 64-bitowy
- procesor: Intel Core i5-4590 lub porównywalny
- pamięć: 8 GB RAM
- grafika: Nvidia GeForce GTX 970 lub AMD Radeon R9 290
- złącza: HDMI 1.3, 3 x USB 3.0, 1 x USB 2.0
Zmieniły się zapisy odnośnie systemu operacyjnego, bo CV1 wymaga 64-bitów. A także większej liczby złączy. Wersja DK2 wymagała tylko dwóch złączy USB (oba 3.0), natomiast CV1 - aż czterech, z czego trzy w standardzie 3.0. Powodów nie wyjaśniono, choć spekuluje się o przesyłaniu dźwięku przestrzennego (CV1 ma wbudowane słuchawki), a także podłączeniu odbiornika od bezprzewodowego kontrolera.
Na oficjalnych zdjęciach widoczny jest bowiem pad od XBO, więc być może znajdzie się on w zestawie. On, albo Oculus Touch.
"Preordery ruszą krótko po Nowym Roku. Cieszcie się wolnymi od stresu świętami, nie uruchomimy zapisów bez wcześniejszej zapowiedzi" - tak w każdym razie obiecał szef Oculus VR.
Premiera sklepowa to nadal pierwszy kwartał 2016. I ponoć nie ma już możliwości, by została przełożona (co ostatnio uczynił największy konkurent Oculusa, duet HTC/Valve, zasłaniając się wielkim przełomem technologicznym, który ma zostać zaprezentowany na początku styczniapodczas targów CES).