Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Dlaczego tak trudno o 120 FPS na PS5

​Niektóre produkcje wydane w tej generacji potrafią działać na Xbox Series X/S nawet w 120 klatkach na sekundę. Łatkę wprowadzającą taką możliwość otrzyma w tym roku między innymi Rocket League, ale podobnych planów nie ma dla PlayStation 5. Podobnie jest w przypadku Call of Duty: Warzone.

Dlaczego? Pewne wskazówki oferuje właśnie Psyonix, twórcy Rocket League. "Włączenie 120 Hz na Xbox Series X/S to pomniejsza łatka, ale uzyskanie tego samego na PS5 wymaga oddzielnej, natywnej konwersji, ze względu na to, w jaki sposób zrealizowano kompatybilność wsteczną" - napisano.

Reklama

Dlatego też popularna gra piłkarska z samochodami dostanie tryb z rozdzielczością 2688 × 1512 oraz wydajnością na poziomie 120 klatek na sekundę, ale już na PlayStation 5 pozostaniemy ograniczeni do 60 FPS oraz rozdzielczości 4K, generowanej poprzez szachownicowe skalowanie z niżej wartości.

Uwagę zwrócił fakt, że nie jest to pierwszy taki przypadek. Najpierw pojawił się Star Wars: Squadrons, gdzie mamy tryb wydajności. Ten oferuje do 1440p i 120 FPS na Xbox Series S oraz do 2160p i 120 FPS na Series X, podczas gdy na PlayStation 5 otrzymujemy tylko maksimum tego, co na PS4 Pro.

Następne w kolejce było wspomniane Call of Duty: Warzone. Odpowiedzialne za produkcje studio Infinity Ward "po cichu" zwiększyło maksymalną płynność rozgrywki na Xbox Series X właśnie do 120 klatek na sekundę. Częściej oglądamy okolice 100 FPS, ale to i tak lepiej niż na PS5 z 60 FPS.

"Obecnie Sony ogranicza wsparcie 120 Hz dla gier zaprojektowanych z myślą o PlayStation 5, co oznacza, że zaktualizowane produkcje z PS4, jak Rocket League i Warzone, nie mogą skorzystać z tej opcji" - wyjaśnia Richard Leadbetter z działu Digital Foundry w brytyjskim serwisie Eurogamer.

Sony dopiero zaczyna jednak przygodę z tak zaawansowaną kompatybilnością wsteczną, nad którą Microsoft pracuje już od dłuższego czasu. Pozostaje więc mieć nadzieję, że przyszłe aktualizacje zmienią ten stan rzeczy i pozwolą osiągnąć 120 klatek na sekundę także na starszych grach z PS4.

Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 5

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje