Battlefield 4 i gogle VR?

Battlefield 4 kompatybilny z goglami VR? Taka wizja ma szansę się ziścić. Przedstawiciele studia DICE potwierdzili, że pracują nad implementacją technologii wirtualnej rzeczywistości w silnik Frostbite 2.0.

Pierwsza wzmianka o tym, że DICE planuje przystosować swój silnik do gogli VR, pojawiła się w ogłoszeniu o pracę. Według niego studio poszukuje osób, które zaimplementowałyby obsługę okularów wirtualnej rzeczywistości - w tym Oculus Rift - do Frostbite'a 2.0.

Sprawę postanowił podrążyc serwis MTBS3D, który skontaktował się z dyrektorem kreatywnym silnika studia DICE, Frankiem Vitzem. Ten potwierdził, że wraz z małą grupą developerów pracuje nad tym, by technologia napędzająca silnik Battlefielda 3 była kompatybilna z goglami Oculus Rift.

Reklama

"Bardzo chciałbym zobaczyć, jak Oculus Rift bedą działać z silnikiem Frostbite. Powinno to wyglądać niesamowicie. BF3 w stereoskopowym 3D [nieodłączny element VR] działają wspaniale, a obecna wersja engine'u nadal obsługuje tego typu rzeczy. Mam jeden z pierwszych zestawów developerskich Rifta, który przyszedł do mnie w tym miesiącu. Mamy nawet w zespole wewnętrzną grupę, która na nim pracuje... Na razie wiem o przynajmniej czterech zamówionych egzemplarzach w studiu" - twierdzi Vitz.

"W produkcji znajduje się mnóstwo tytułów, które wyglądałyby niesamowicie na Rifcie. Oczywiście to do poszczególnych zespołów należy upewnienie się, że dana gra działa w stereoskopowym 3D i kompatybilna jest z goglami, jeśli to tylko możliwe" - dodaje przedstawiciel DICE.

Nie oznacza to, że każda gra oparta na silniku Frostbite 2.0 będzie mogła zostać uruchomiona z goglami Oculus Rift, projekt znajduje się bowiem we wczesnej fazie rozwoju. Ale wizja odpalenia w ten sposób Battlefielda 4 lub Dragon Age'a III wydaje się kusząca...

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Battlefield 4 | DICE | Strzelanki | FPS | Oculus Rift
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy