3DMark Port Royal - benchmark stworzony z myślą o testowaniu z aktywowaną funkcją ray tracingu
Futuremark wydała nowy typ testu dla NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) w ramach benchmarka 3DMark Port Royal - pierwsze na świecie narzędzie zaprojektowane specjalnie z myślą o testowaniu wydajności przy wykorzystaniu ray tracingu.
DLSS wykorzystuje możliwości rozwiązań z zakresu głębokiego uczenia w celu przyśpieszenia renderowania obrazów, pozostawiając je wyraźnymi, a ich krawędzie gładkimi. Gracze mogą cieszyć się jak najlepszymi wrażeniami z włączonym RTX.
3DMark Port Royal jest nowym narzędziem do testowania kart graficznych uwzględniającym odbicia i cienie generowane w czasie rzeczywistym. Nowy benchmark DLSS pokazuje w różnice i przyrosty wydajności poszczególnych kart graficznych GeForce RTX z rodziny Turingów z włączonym ray tracinginem.
DLSS, dzięki technologii głębokiego uczenia, umożliwia wygładzanie krawędzi w sposób inteligentny, co powoduje, że gry prezentują się jeszcze lepiej. Gracze nie są narażeni na efekt rozmycia całej sceny, który często występuje w przypadku innych technik wygładzania krawędzi (np. TAA), a dodatkowo DLSS zapewnia również wzrost wydajności względem innych rozwiązań.
Również dzisiaj udostępnione zostały sterowniki Game Ready dla tego benchmarka. Można je pobrać ze strony: https://www.nvidia.pl/Download/driverResults.aspx/142278/pl
Sterowniki Game Ready udostępniane są najpóźniej w dniu premiery wspieranej gry. Inżynierowie firmy NVIDIA nieustannie pracują nad optymalizacją sterowników, aby zapewnić graczom korzystającym z kart GeForce jak największą wydajność i jakość zabawy. Sterowniki posiadają również certyfikat zgodności WHQL wydawany przez firmę Microsoft.