Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Everybody's Golf VR - recenzja

Everybody's Golf VR /materiały prasowe

​Everybody's Golf doskonale nadawała się do przeróbki na wersję przeznaczoną do zabawy w wirtualnej rzeczywistości. Sony w końcu postanowiło to zrobić.

Japończycy w ostatnich latach rozwinęli repertuar gier przeznaczonych na PS VR do tego stopnia, że chyba już naprawdę każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Nie brakuje w nim ani strzelanek (w tym sieciowych), ani przygodówek, ani oryginalnych tytułów pokroju Beat Saber czy Tetrisa. A teraz nie brakuje już także golfa. Everybody's Golf VR to produkcja, którą powinni się zainteresować nie tylko miłośnicy tego sportu, ale także wszyscy ci, którym marzy się odprężająca (ale i emocjonująca!) rozrywka w wirtualnej rzeczywistości.

Reklama

Everybody's Golf to seria zręcznościowych symulacji golfa, której początki sięgają... 1997 roku! Natomiast jej ostatnia odsłona (nieopatrzona żadnym numerkiem, zatytułowana po prostu Everybody's Golf) trafiła do sprzedaży dwa lata temu. I Everybody's Golf VR powstała na jej podstawie, wprowadzając tę dyscyplinę sportu w zupełnie nowy wymiar. Golf w wirtualnej rzeczywistości to niemały powiew świeżości.

Everybody's Golf VR - podobnie jak pierwowzór - jest produkcją przeznaczoną praktycznie dla każdego. Nie wyobrażam sobie nikogo, kto miałby problem z opanowaniem zasad (które są tu bardzo przystępnie wyjaśnione) czy techniki gry ("easy to learn, hard to master"). Jeśli potrzebujemy nabrać wprawy, czeka na nas cały obszar treningowy, na którym możemy m.in. wyczuć poszczególne rodzaje kijów.

Później możemy rozpocząć właściwą rozgrywkę, która toczy się w trzech głównych lokacjach. W każdej z nich znajduje się po kilkanaście dołków. Plansze wyraźnie się od siebie różnią i za każdym razem musimy się dobrze zastanowić, jak wykorzystać ich ukształtowanie na naszą korzyść. Poszczególne obszary nie są dostępne od razu - musimy je odblokować. Jednak odbywa się to dość szybko, nie ma mowy o mozolnym grindzie. Nie musimy też długo czekać na odblokowanie zestawów kijów czy dostępnych przebrań.

W trybie dla pojedynczego gracza Everybody's Golf VR jest wręcz zbyt łatwy. Po spędzeniu z grą około godziny czułem się tutaj jak prawdziwy mistrz, który całe swoje dotychczasowe życie spędził z kijem golfowym w dłoniach. Cieszy przystępność, ale na dłuższą metę taka rozgrywka po prostu nuży. Ciekawiej robi się w trybie sieciowym, w którym mierzymy się ze znacznie lepszymi zawodnikami. W multiplayerze czekają na nas dwie formy zabawy - pierwsza to swobodne zaliczanie dołków i wykręcanie coraz lepszych wyników, a drugi to starcie dwóch zespołów, które muszą zdobyć jak najwięcej punktów. I ta druga opcja to chyba najlepsze, co Everybody's Golf VR ma do zaoferowania.

Miałem nadzieję, że gra sprawdzi się doskonale jako rozrywka na domówkę albo gdy po prostu nadarzy się okazja do zabawy z drugą osobą przy jednej konsoli. Niestety, pod tym względem Everybody's Golf VR zawodzi. Brakuje w nim trybów stricte imprezowych, co uważam za ewidentnie zmarnowany potencjał.

Zdaję sobie sprawę z tego, że Everybody's Golf VR to nie symulacja, tylko zręcznościówka, dlatego nie oczekiwałem w warstwie wizualnej realizmu czy superdetalicznego podejścia do odwzorowania krajobrazu (tym bardziej, że należy wziąć pod uwagę ograniczenia techniczne towarzyszące wykorzystaniu VR-u), ale jednak miałem nadzieję - po prostu - na ładniejszą grafikę. Cóż, pod tym względem jest po prostu kiepsko. Modele postaci są maksymalnie uproszczone, a otoczenie pozbawione praktycznie jakichkolwiek szczegółów.

Everybody's Golf VR to świetna propozycja dla osób, które chcą się zrelaksować przed konsolą po ciężkim dniu w pracy albo lubią od czasu do czasu pograć w golfa i chętnie posmakują tego sportu w wirtualnej rzeczywistości. Niestety, w trybie dla pojedynczego gracza jest zbyt łatwa, a ponadto brakuje w niej trybów imprezowych. Przydałoby się także więcej zawartości - przede wszystkim obszarów i dołków. Podsumowując, bawiłem się nieźle, ale niezbyt długo i zakończyłem przygodę z VR-owym golfem z uczuciem niedosytu.

Dowiedz się więcej na temat: Everybody's Golf VR

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje