PlayStation 4: Interfejs i instalacja gier - nowe szczegóły
Ostatnio w Nowym Jorku odbył się przedpremierowy pokaz PlayStation 4.
W jego trakcie dziennikarze mogli dokładnie sprawdzić konsolę i jej interfejs, a to co zobaczyli spisali i opublikowali w internecie. Czego się dowiedzieliśmy? Co prawda, większość rzeczy była już w mniejszym lub większym stopniu znana, ale zorganizowana przez Sony demonstracja pozwoliła przyjrzeć się niektórym opcjom szczegółowo. I tak użytkownik może logować się na swoje konto PSN korzystając z kamerki po wcześniejszej konfiguracji. Ta obejmuje robienie fotografii właścicielowi profilu z trzech różnych kątów. Później wystarczy stanąć przed PlayStation Camera z padem w ręku.
Jednocześnie na konsoli będzie mogło zalogować się kilku użytkowników, a goście będą mogli korzystać ze swoich kont, uzyskując dostęp do swoich gier i cyfrowej zawartości. Będą to jednak profile tymczasowe, których dane zostaną wykasowane po wylogowaniu się.
W trakcie rozgrywki będzie można płynnie przełączyć się na inną aplikację wciskając po prostu przycisk PS na padzie. Podwójne kliknięcie guzika spowoduje powrót do ostatnio otwartego programu. Nie zabraknie też czatu tekstowego, który umożliwi rozmowę maksymalnie ośmiu osobom jednocześnie i to zarówno posiadaczom PS4 i Vity. Tekst będzie można wpisywać za pomocą d-pada lub analogów, będzie można skorzystać też z sensora ruchu zamontowanego w padzie i współpracującego z kamerką.
Usprawniono również trofea, których wartość została zmodyfikowana - teraz niektóre srebrne i złote mogą być cenniejsze od popularniejszego platynowego. Gracze będą mogli też streamować gameplay za pomocą serwisu Twitch, przy tym nie będzie żadnych ograniczeń, co do długości transmisji. Inaczej będzie oczywiście w związku z rozgrywką nagrywaną na dysk - tutaj będzie można zapisać jedynie ostatnich 15 minut.
Użytkownik będzie mógł zdecydować czy pokazać znajomym z listy przyjaciół tylko login czy też i prawdziwe imię oraz nazwisko. Jeśli natomiast chodzi o produkcje pobierane z sieci - w trakcie ściągania, można zdecydować, które elementy chcemy ściągnąć najpierw. W przypadku Call of Duty: Ghosts możemy np. wybrać pomiędzy singlem, a multi. Z kolei muzyka i filmy przechowywane będą w "chmurze" i przesyłane strumieniowo do konsoli. Aktualizacje będą mogły być natomiast pobierane w trybie czuwania PS4.
W rozmowie z serwisem Kotaku Mark Cerny, jeden z głównych architektów PlayStation 4, poruszył też kwestię obowiązkowej instalacji gier na dysku twardym. Choć skopiowanie wymaganych plików na HDD będzie konieczne, nie opóźni to znacząco rozgrywki - np. w przypadku Knacka zabawę będzie można bowiem zacząć już kilkudziesięciu sekundach, a w Killzonie: Shadow Fallu po 2 minutach i 44 sekundach, biorąc pod uwagę także intro i ekran tworzenia profilu. Konsola rozpoczyna proces kopiowania plików zaraz po włożeniu płyty do napędu.