Cyberpunk 2077 – Gra Planszowa ma już ponad 57 000 obserwujących
Długo oczekiwany projekt Cyberpunk 2077 - Gra Planszowa od Go On Board, studia odpowiedzialnego za ciepło przyjętego Wiedźmina: Stary Świat, zdobył już 57 000 obserwujących. Kampania crowdfundingowa dla produkcji tworzonej we współpracy ze studiem CD Projekt RED ruszy już 3 września na platformie Gamefound.
Kampania crowdfundingowa dla najnowszej gry studia Go On Board jest tuż za rogiem, zatem warto sprawdzić stronę projektu, by dowiedzieć się, jak projekt Cyberpunk 2077 - Gry Planszowej ewoluował! Ta kooperacyjna narracyjna gra akcji zabierze graczy w liczbie 1-4 na ekscytującą przygodę w słynnym Night City. Uczestnicy mogą wcielić się w edgerunnerów i wybrać jedną z ukochanych postaci spośród V, Panam, Jackiego i Judy. Każda ma wyjątkowe zdolności oraz asymetryczne talie, wciąż pozostawiając jednak przestrzeń na eksperymenty z buildami, co stwarza nieskończone możliwości strategiczne.
Gracze stopniowo poznają alternatywną opowieść, która zmienia kluczowy moment z gry wideo, przeobrażając się w zupełnie nową historię. Dokładnie 13 różnorodnych misji kampanii fabularnej podniesie uczestnikom zabawy poziom adrenaliny poprzez dynamiczne walki naszpikowane ikonicznymi elementami, jak Basiliski czy Minotaury. Między misjami drużyna odwiedzi Night City, by wymienić wyposażenie postaci i odkrywać miejskie opowieści, czyli immersyjne mikrohistorie. Stawiają one graczy przed wyborami i testami, których wyniki wpływają na ekipę oraz przyczyniają się do zmian w aktualnie odwiedzanej dzielnicy.
W ramach akcyjnej części Go On Board proponuje unikalny system współpracy wymagający od graczy dostosowywania swoich działań na bieżąco i dokonywania indywidualnych decyzji taktycznych, by osiągnąć wspólny cel. Twórcza implementacja różnych mechanizmów pomogła odtworzyć tempo znane z gry wideo.
Gracze mają czas na przygotowanie planu, jednak zmieniające się okoliczności mogą skłaniać do improwizacji podczas realizowania wcześniej ustalonej strategii. Sukces misji zależy jednak od stopnia komunikacji i współpracy między graczami. Cele zaprojektowano tak, by zmusić uczestników do działania drużynowego. Dzięki temu każdy członek zespołu ma takie samo znaczenie dla wygranej, nie ma więc mowy o wyłonieniu się gracza, który zdominuje misję.
Oprócz kampanii fabularnej gracze rozegrają szybkie, jednostrzałowe misje z Generatora Misji Afterlife. Przy pomocy wytycznych, uczestnicy tworzą własny scenariusz, wybierając spośród licznych celów pobocznych, ośmiu dwustronnych kafli planszy i pięciu różnych celów głównych. Poziom zmienności oferowany w Generatorze Misji Afterlife dostarczy graczom dziesiątków możliwych kombinacji, gwarantując niezwykle wysoką regrywalność.
Kreatywne połączenie mechanicznych i wizualnych środków przyczyniło się do powstania intrygującej adaptacji.
Projekt zainteresował 57 000 obserwatorów, wyrażających ekscytację i oczekiwanie. Ponad miesiąc przed startem kampanii studio opublikowało odświeżoną stronę projektu (https://shorturl.at/YAzx6), która odsłania wszystko, co gra podstawowa ma do zaoferowania, od wysokiej jakości, szczegółowych komponentów po kawałki fabularne. Nieczęsto zdarza się, że tak wcześnie w prekampanii ujawnia się zawartość produktu, jednak krok ten na nowo rozpalił społeczność i przyciągnął kolejne tysiące zaintrygowanych obserwatorów.
Entuzjazm fanów Cyberpunka 2077 podsyca tzw. prezent dnia pierwszego. Każdy obserwator, który wesprze projekt podczas pierwszych 24 godzin kampanii, otrzyma ekskluzywną grywalną postać - V z Modliszkowymi ostrzami i jego unikalne karty akcji, zwiększające różnorodność rozgrywki. Go On Board planuje też dodać mnóstwo zawartości w formie Stretch Goali. Jeśli finansowanie przekroczy ustalone wcześniej progi, wspierający mogą spodziewać się nowych trybów gry, misji, postaci czy komponentów. Studio ujawniło, że pierwszym Stretch Goalem do odblokowania zostanie Relic z Johnnym Silverhandem. To ukłon w stronę ikonicznego edgerunnera oraz jednego ze zwrotów akcji w Cyberpunku 2077. Lista jest jednak długa i uwzględnia dziesiątki wyjątkowych rozszerzeń oraz ulepszeń.
Sukces wydaje się możliwy również dzięki sugestiom społeczności. Go On Board przykłada wagę do oczekiwań wyrażanych przez obserwatorów i stale udoskonala grę, czyniąc z fanów niejako współtwórców Cyberpunka 2077 - Gry Planszowej. Po fali obaw o próg wejścia, studio zaprojektowało system poziomów trudności, obiecując, że najniższy poziom odpowie na potrzeby nawet początkujących entuzjastów gier planszowych. Ta prokonsumencka praktyka skutkuje wieloma pozytywnymi recenzjami zarówno od influencerów, jak i testerów zewnętrznych (warto mieć na względzie, że dotychczas studio udostępniało do testów jedynie demo samouczkowych misji Prologu, więc gracze mogli sprawdzić tylko podstawowe mechaniki).
Twórcy słyną też z przywiązania do detalu. Ich poprzednie produkcje, Wiedźmin: Stary Świat oraz Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia, zwracają uwagę swoimi doskonałymi projektami graficznymi, a także wysokiej jakości komponentami.
Studio nagrało gameplay wyjaśniający zasady i pokazujący Cyberpunka 2077 - Grę Planszową w akcji. Twórcy przygotowali też the cinematic teaser, który wprowadza odbiorcę w nastrój towarzyszący rozgrywaniu kampanii fabularnej.