Zmień Arthura w Jokera. Pierwsze mody do Red Dead Redemption 2 na PC już dostępne
Premiera gry w wersji na PC miała miejsce zaledwie wczoraj, a gracze już mogą się cieszyć modami do niej - co powiecie na postać... Jokera?
Premiera Red Dead Redemption 2 na PC miały być ważnym wydarzeniem branży gier i w sumie to była, tyle że Rockstar zapewne inaczej ją sobie wyobrażał. Za sprawą testów wydajności od Nvidii okazało się, że rekomendowane wymagania podawane przez dewelopera wystarczą co najwyżej do odpalenia gry w rozdzielczości 1080p przy 30 klatkach na sekundę (czyli w takim konsolowym wydaniu), a o graniu w 4K na wysokich detalach możemy zapomnieć, bo na rynku nie ma konsumenckiej karty graficznej, która byłaby w stanie sprostać temu zadaniu.
Co więcej, część graczy informuje o tym, że w ogóle nie mogą włączyć gry, bo ta albo nie chce się odpalić, albo wiesza się na niekończącym się loadingu. Rockstar oficjalnie nie skomentował jeszcze sprawy, ale z ilości doniesień w sieci można wywnioskować, że problem dotyczy bardzo wielu użytkowników z całego świata. Na szczęście są i tacy, którzy już cieszą się grą i to właśnie dla nich mamy dobre wieści - dostępne są już pierwsze mody do RDR 2, dzięki którym można nieco urozmaicić swoją rozgrywkę.
Jednym z najciekawszych wydaje się ten, który pozwala zmienić postać głównego protagonisty, Arthura Morgana w Jokera, z typowym dla niego biało-czerwonym malunkiem na twarzy. Mod jest dostępny do pobrania z Nexus Mods, gdzie znajduje się również instrukcja instalacji tego dodatku. Jak twórcom udało się tak szybko dostać do gry (mod był gotowy już przed premierą)? Pozostaje ich tajemnicą, choć nieoficjalnie mówi się, że Rockstar udostępnił grę wybrańcom na jakiś czas przed premierą, by ci mogli przygotować stosowne mody, które jak wiadomo uatrakcyjniają zabawę i najczęściej cieszą się dużą popularnością.
Co więcej, zespół pracuje już nad kolejnymi modami, w tym zmieniającym bohatera w terminatora, modyfikującymi ubrania i broń czy też dodającymi nieumarłe konie, na których można normalnie jeździć. Poza tym, dostępny będzie również fotorealistyczny mod, który poprawia kolory, cienie, ostrość i tone mapping. Czy to wystarczy, żeby zrekompensować brak wsparcia dla technologii śledzenia promieni w czasie rzeczywistym? Musi, a poza tym lepsze to niż nic, bo jak wspominaliśmy, PC mają problemy z typową obsługą RDR 2, więc ray tracing to byłoby dla nich zdecydowanie zbyt wiele.
Daniel Górecki - ITHardware.pl