Zbadano sylwetkę przeciętnego polskiego gracza. Wyniki mogą zszokować
Instytucja Polish Games Observatory we współpracy z Krakowskim Parkiem Technologicznym przeprowadziła w marcu tego roku badanie, które pod lupę wzięło sylwetkę polskiego gracza. Przebadano blisko dwa tysiące osób. Ile kobiet bierze udział w rozrywce, jaką są gry wideo? Jaki wpływ na chęć gry ma trwająca wojna na Ukrainie?
Rzeczone badanie o nazwie "Polish Gamers Research" zrealizowano w dniach od 14 do 24 marca bieżącego roku. Pod lupę wzięto sylwetkę przeciętnego polskiego gracza - jego przyzwyczajenia i zachowania.
Jak się okazuje, rozbieżność w przynależności do płci polskiego gracza nie jest zbyt duża - 53% stanowią mężczyźni, natomiast pozostałe 47% to kobiety, co może być wynikiem nieco zaskakującym, zważając na fakt, iż rozrywka w postaci gier wideo kojarzona jest zwykle z płcią męską.
Z raportu dowiadujemy się również, że większość polskich graczy to osoby dorosłe z wykształceniem wyższym lub średnim, z których blisko 2/3 posiada pracę. W podobnych proporcjach internauci w wieku od 15 do 65 lat aktywnie grają w gry wideo.
Najwięcej, bowiem 67% ankietowanych odpowiedziało, że główne bodźce, które zachęcają ich do grania to relaks i chęć odprężenia się. Respondenci wskazywali również w tej kategorii na nudę i możliwość zabicia wolnego czasu. Najmniej znaczącymi przyczynami okazały się chęć wyzwolenia emocji i adrenaliny.
Zbrojna inwazja Rosji na tereny Ukrainy miała wpływ na preferencje graczy. Ci rzadziej sięgają po tego typu rozrywkę, na co wskazują wyniki badania. Względem roku 2020 nastąpił spadek o 9 punktów procentowych (z 76% na 67%).
13% badanych podało wojnę na Ukrainie jako czynnik, powodujący rzadsze sięganie po gry wideo. Wytłumaczyć to można oczywiście w prosty sposób - aktywni do tej pory gracze zaczęli częściej śledzić bieżące wydarzenia. Ponadto doszły jeszcze inne czynniki takie jak: poczucie stresu czy niepewność.