Zbadano sylwetkę przeciętnego polskiego gracza. Wyniki mogą zszokować

​Instytucja Polish Games Observatory we współpracy z Krakowskim Parkiem Technologicznym przeprowadziła w marcu tego roku badanie, które pod lupę wzięło sylwetkę polskiego gracza. Przebadano blisko dwa tysiące osób. Ile kobiet bierze udział w rozrywce, jaką są gry wideo? Jaki wpływ na chęć gry ma trwająca wojna na Ukrainie?

Rzeczone badanie o nazwie "Polish Gamers Research" zrealizowano w dniach od 14 do 24 marca bieżącego roku. Pod lupę wzięto sylwetkę przeciętnego polskiego gracza - jego przyzwyczajenia i zachowania.

Polski gracz, czyli tak naprawdę kto?

Jak się okazuje, rozbieżność w przynależności do płci polskiego gracza nie jest zbyt duża - 53% stanowią mężczyźni, natomiast pozostałe 47% to kobiety, co może być wynikiem nieco zaskakującym, zważając na fakt, iż rozrywka w postaci gier wideo kojarzona jest zwykle z płcią męską.

Z raportu dowiadujemy się również, że większość polskich graczy to osoby dorosłe z wykształceniem wyższym lub średnim, z których blisko 2/3 posiada pracę. W podobnych proporcjach internauci w wieku od 15 do 65 lat aktywnie grają w gry wideo.

Reklama

Najwięcej, bowiem 67% ankietowanych odpowiedziało, że główne bodźce, które zachęcają ich do grania to relaks i chęć odprężenia się. Respondenci wskazywali również w tej kategorii na nudę i możliwość zabicia wolnego czasu. Najmniej znaczącymi przyczynami okazały się chęć wyzwolenia emocji i adrenaliny.

Wojna na Ukrainie wpłynęła na graczy

Zbrojna inwazja Rosji na tereny Ukrainy miała wpływ na preferencje graczy. Ci rzadziej sięgają po tego typu rozrywkę, na co wskazują wyniki badania. Względem roku 2020 nastąpił spadek o 9 punktów procentowych (z 76% na 67%).

13% badanych podało wojnę na Ukrainie jako czynnik, powodujący rzadsze sięganie po gry wideo. Wytłumaczyć to można oczywiście w prosty sposób - aktywni do tej pory gracze zaczęli częściej śledzić bieżące wydarzenia. Ponadto doszły jeszcze inne czynniki takie jak: poczucie stresu czy niepewność.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy