Zapowiedziano Ready or Not – taktyczną strzelankę o wysokim stopniu realizmu

Niezależne studio Void Interactive ujawniło, że od czerwca ubiegłego roku pracuje nad Ready or Not - taktyczną strzelankę, która może budzić skojarzenia z serią SWAT.

W produkcji pokierujemy członkami elitarnego oddziału SWAT - amerykańskiej jednostki antyterrorystycznej. Warto zaznaczyć, że twórcy przygotowują opcję kooperacji dla maksymalnie ośmiu osób.

Developerom zależy na tym, by gra cechowała się wysokim stopniem realizmu. Pojawi się więc na przykład opcja chowania za osłonami z możliwością wychylenia się z kryjówki w celu oddania strzału w kierunku wroga. W planach jest też specjalny system związany z forsowaniem różnego rodzaju drzwi, w tym przesuwnych i obrotowych.

Ready or Not nie jest kolejnym tytułem w stylu Call of Duty, gdzie kierujemy jegomościem potrafiącym przyjąć serię z karabinu bez poważniejszych konsekwencji. Zadane rany wpłyną na rozgrywkę - postrzelona noga spowolni bohatera, a trafienie w rękę zmniejszy celność oraz wydłuży czas sięgania po broń.

Reklama

Również naboje zachowają się w sposób realistyczny, a skuteczność strzałów będzie zależała od kalibru oręża oraz typu amunicji. To nie wszystko - twórcy obiecują, że od niektórych celów pociski odbiją się rykoszetem.

Produkcja znajduje się na razie we wczesnej wersji alfa. Dotychczas autorzy przygotowali ponad 30 przedmiotów, wśród których są różnego rodzaju bronie, gadżety, a także granaty. W planach jest jednak poszerzenie ekwipunku.

Twórcy podkreślają, że modele postaci, mapy i elementy wyposażenia będą charakteryzować się wysokim stopniem detali. Poza tym szczegółowo zamierzają zwizualizować wspomniane wyżej obrażenia - na ciele bohatera dostrzeżemy więc ranę po kuli, a krew pozostanie na obiektach, o które otrze się prowadzony antyterrorysta.

Studio Void Interactive chce, by towarzysze dobrze widzieli co robimy. Protagonista wykona więc ruchy zgodnie z naszymi aktualnymi działaniami. Jeśli więc wyjmiemy granat czy pistolet, zobaczą to koledzy z oddziału.

Przed rozpoczęciem misji przygotujemy się do wykonania zadania. W fazie planowania między innymi wyłączymy prąd na danym obszarze, zablokujemy wszystkie wejścia, a także rozstawimy tarcze balistyczne czy tarany do burzenia przeszkód. Twórcy przygotują również sieciowy tryb rywalizacji.

Data premiery Ready or Not jest na razie nieznana, podobnie też jak platformy docelowe (choć raczej pewnym jest, że gra trafi na PC). Poniżej można obejrzeć pierwszy zwiastun projektu:

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy