Zamknięto Visceral Games, a tworzoną przez studio grę w świecie "Gwiezdnych wojen" zmieniono

Electronic Arts postanowiło wprowadzić istotne zmiany do powstającej gry osadzonej w uniwersum "Gwiezdnych wojen". Podjęto także decyzję o zamknięciu odpowiedzialnego dotychczas za projekt studia Visceral Games.

Nadzorowane przez Amy Henning, która w przeszłości przygotowała trzy pierwsze części serii Uncharted, trwają od pewnego czasu, ale dotychczas szczegółów ujawniono niewiele. Wiadomo jedynie, że tytuł miał koncentrować się na rozgrywce dla pojedynczego gracza oraz fabule.

To jednak już przeszłość. We wpisie opublikowanym na oficjalnej stronie Electronic Arts wiceprezes wykonawczy koncernu - Patrick Söderlund - poinformował, że podjęto decyzję o zamknięciu Visceral Games oraz wprowadzeniu istotnych zmian do samego projektu.

"W obecnej formie, produkcja jest nastawioną na opowieść liniową grą przygodową. Podczas prac testowaliśmy tę koncepcję wśród graczy, przysłuchując się ich opiniom dotyczącym tego, w co i jak chcą grać, jednocześnie uważnie śledząc znaczące zmiany zachodzące na rynku" - napisał menedżer.

Reklama

"Stało się jasnym, że w celu dostarczenia doświadczeń, do których gracze będą chcieli wracać przez dług czas, musimy zmodyfikować projekt. Zachowamy niesamowitą oprawę graficzną i autentyczność uniwersum Star Wars oraz skupimy się na stworzeniu historii w stylu "Gwiezdnych wojen" - zaznaczył.

"Co ważne, zmieniamy grę w taki sposób, by była szerszym doświadczeniem pozwalającym na większą różnorodność i wzmacniającym rolę gracza, korzystając przy tym z możliwości naszego silnika Frostbite i modyfikując główne elementy produkcji w celu zaoferowania głębszej przygody w świecie Star Wars" - dodał.

Wraz z zamknięciem Visceral Games, dalszym rozwojem tytułu zajmą się developerzy ze wszystkich studiów podległych Electronic Arts. Nadzorowanie oraz koordynowanie prac zlecono zaś zespołowi z Vancouver, który dotychczas zaangażowany był w projekt.

Trudno na razie powiedzieć, jaką formę ostatecznie przyjmie powstająca gra. Wzmianka jednak o "szerszym doświadczeniu", do którego gracze "będą chcieli wracać" sugeruje, że zamiast pozycji kładącej nacisk na fabułę i zabawę solową, otrzymamy produkcję z elementami sieciowymi.

Wprowadzone zmiany zaowocowały jednak przesunięciem premiery. Dotychczas zakładano, że tytuł zadebiutuje w 2019 roku fiskalnym, ale teraz pojawi się później. Nowy termin EA ujawni w bliżej niesprecyzowanej przyszłości.

Visceral Games założono w 1998 roku pod nazwą EA Redwood Shores. Studio znane jest przede wszystkim z trylogii Dead Space - cyklu survival-horrorów opowiadającego o losach Isaaka Clarke’a. W tym miesiącu seria obchodzi swoje 10. urodziny.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Dead Space
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy