Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

YOU: Powieść o tajnikach funkcjonowania branży gier

Austin Grossman - pisarz, który zaangażowany był w pracę przy produkcji takich gier, jak Dishonored, Tomb Raider: Legends, Thief: Deadly Shadows czy nawet kultowe System Shock - zaledwie kilka dni temu opublikował swoją najnowszą książkę.

Wybrany przez autora tytuł "YOU" może na pierwszy rzut oka nie zdradza tematyki publikacji, ale dotyczy naturalnie gier wideo. To już druga powieść w dorobku tego słynnego game designera. Tym razem utalentowany pisarz pragnie zabrać swoich czytelników za kulisy funkcjonowania firmy zajmującej się produkcją gier wideo.

Reklama

"Gry wideo to ogromne i niezwykle popularne medium. To zaskakujące, jak mało uwagi poświęca się procesowi ich powstawania. Wielu graczy nie rozumie tego, jak dzień po dniu zalicza się kolejne etapy produkcji danego tytułu" - powiedział Grossman w jednym z podcastów.

"YOU" opowiada historię 28-letniego Russella - Anglika starającego się objąć stanowisko game designera w znanym i nagradzanym studio Black Arts, które należy do jego kolegów z liceum. Podczas swojej pracy bohater będzie musiał stawić czoła tajemniczemu bugowi, który nie dość, że negatywnie wpływa na grę, to na dodatek może doprowadzić nawet do zamknięcia działalności. W celu rozwikłania tej zagadki Russell będzie musiał zarówno zajrzeć w głąb swojej przeszłości, jak również starannie zapoznać się z dotychczasowym poczynaniami Black Arts.

Podczas gdy udostępniony przez autora powieści i wydawnictwo fragment brzmi bardzo obiecująco i intryguje do przeczytania całości, to chyba najważniejsze jest to, że książka ta zabierze wszystkich chętnych w podróż po wczesnych latach funkcjonowania branży gier. O tym, że Grossmann doskonale zdaje sobie sprawę z tego, co napisał, najlepiej chyba świadczyć może fakt, iż pierwszym zajęciem autora wyżej opisywanej powieści po ukończeniu studiów była praca w charakterze pisarza i game designera w słynącej z takich tytułów, jak choćby Ultima Underwold, System Shock i Thief, firmie Looking Glass Studios.

Jak wspominaliśmy już na początku, "YOU" to już druga publikacja Grossmana. Pierwsza próbą zasłynięcia na rynku literackim była wypuszczona na rynek w 2007 roku powieść "Soon I Will Be Invincible" ("Wkrótce będę niepokonany"), która z kolei poruszała temat superbohaterów. W tym miejscu chciałoby się napisać, że jeśli zainteresowały was powyższe pozycje i chcielibyście się im bliżej przeglądnąć, to możecie to zrobić, odwiedzając najbliższą księgarnię. Niestety, nie jest to takie proste. Książki te do tej pory nie ukazały się bowiem nakładem żadnego z rodzimych wydawnictw.

W tym szczególnym wypadu jednak, nawet jeśli barierą dla was nie okazałby się język, w jakim napisane zostały te powieści (angielski), to i tak zakupienie którejś z tych lektur graniczy z cudem. Próżno szukać ich w serwisach aukcyjnych oraz zajmujących się sprowadzaniem i sprzedażą zagranicznych publikacji. Miejmy jednak nadzieję, że coś się w końcu ruszy i nasze polskie wydawnictwa, zamiast oferować kolejne nowele na podstawie znanych gier, które całkowicie przypadkiem swoje premiery mają idealnie zsynchronizowane z debiutami rynkowymi swoich wirtualnych odpowiedników, zaproponują polskim graczom także nieco bardziej ambitne pozycje. Chcielibyście?

Dowiedz się więcej na temat: YOU | Soon I Will Be Invincible | Austin Grossman

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje