Xbox - sprzedaż konsol wciąż spada, ale rosną przychody z gier

Jeśli mielibyśmy ocenić, która z konsol - Xbox Series X/S czy PlayStation 5 - wygrywa w tym pojedynku, opierając się na liczbie sprzedanych egzemplarzy, zwycięzca byłby tylko jeden i nie byłby to na pewno sprzęt Microsoftu. Sprzedaż Xboksów wciąż spada i to bez wątpienia spory problem do rozwiązania przez giganta z Redmond (chociaż nie tylko, bo sprzedaż PlayStation 5 również nie ma się ostatnio najlepiej). Ale może się on cieszyć z czegoś innego, a mianowicie z rosnących przychodów z gier wideo.

W skrócie:

  • Sprzedaż Xboksów spadła o 42% w porównaniu do poprzedniego roku. To kontynuacja trendu z poprzednich kwartałów.
  • Przychody z gier wideo wzrosły natomiast o 44%, głównie dzięki przejęciu Activision Blizzard za 68,7 miliarda dolarów (272 miliony złotych).
  • Microsoft zamierza dostarczać treści na różne platformy, w tym PC, smartfony i usługi w chmurze.

Sprzedaż Xboksów spadła o 42% w porównaniu do poprzedniego roku. To większy spadek niż 31%, które zanotowano w poprzednim kwartale, więc otrzymaliśmy kolejne potwierdzenie trendu. Mimo spadającej sprzedaży konsol ogólne przychody z gier wzrosły o 44%, głównie dzięki przejęciu Activision Blizzard, które miało miejsce przed ostatnią falą zwolnień w firmie. Szacuje się, że bez tego przejęcia wzrost przychodów wyniósłby jedynie około 3%.

Reklama

Gwoli sprawiedliwości, należy wspomnieć, że spada sprzedaż nie tylko konsol Microsoftu, ale również u innych gigantów branży. Xbox Series X/S w listopadzie będzie obchodził czwartą rocznicę. Z tej okazji Microsoft zapowiedział jego odświeżone wersje. Podobne kroki podjęło Sony, które pracuje nad ulepszonym PlayStation 5. Z kolei Nintendo planuje premierę następcy Switcha przed kwietniem przyszłego roku.

Microsoft zdaje sobie sprawę, że samo wprowadzenie nowych konsol nie wystarczy, aby dalej rozwijać sektor gier. Satya Nadella, dyrektor generalny, podczas rozmowy z inwestorami podkreślił, że firma koncentruje się na tworzeniu szerokiego zestawu treści dostępnych dla graczy na różnych platformach, takich jak PC, smartfony i usługi w chmurze. Wiadomo również, że gigant z Redmond planuje wydawać więcej gier wideo na konsolach PlayStation.

Nadella wskazał na mocny harmonogram nadchodzących premier, do których dojdzie w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Już w październiku ukaże się chociażby najnowsza odsłona Call of Duty - Black Ops 6. Nadella zwrócił również uwagę wpływ serialu "Fallout" popularność gier z tej serii w usłudze Game Pass. 

Amy Hood, jedna z kluczowych osób w firmie, stwierdziła, że celem Microsoftu jest dostarczanie szerokiego zakresu treści do większej liczby użytkowników w różnych miejscach. Firma chce zbudować model subskrypcyjny, który zapewni długoterminowe korzyści z posiadania praw autorskich do gier. Hood podkreśliła również, że firma jest zadowolona z postępów, jakie osiąga w rozwijaniu usługi Game Pass.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Xbox | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy