Wyniki finansowe Techlandu

Techland, producent i wydawca gier komputerowych, w 2018 r. osiągnął przychody na poziomie 182,7 mln zł, a zysk netto wyniósł 101,4 mln zł, tak wynika ze wstępnych wyników opublikowanych przez firmę.

Nakłady Techlandu na produkcję nowych gier wyniosły w ubiegłym roku ok. 50 mln zł. Firma pracuje obecnie nad grą Dying Light 2, będącą kontynuacją uznanego na całym świecie tytułu oraz prowadzi prace nad drugim projektem klasy AAA.

Gra jest wspierana nieprzerwanie od momentu premiery. Otrzymała m.in. rozszerzenie The Following, z zupełnie nową mapą i nowymi mechanikami rozgrywki, paczki darmowych DLC i regularne zrzuty zawartości oraz program “10-in-12" z dziesięcioma darmowymi dodatkami dostarczonymi w 12 miesięcy, wśród których był nowy tryb multiplayer “Prison Heist".

Reklama

W 2018 r. łączne przychody Techlandu przekroczyły 182 mln zł, a zysk operacyjny ok. 45 mln zł. Wynik netto przekroczył 101 mln zł.

Techland w połowie 2018 r. podczas targów E3 w Los Angeles, najważniejszego branżowego wydarzenia na świecie, zapowiedział Dying Light 2 i ujawnił jak ma wyglądać rozgrywka w drugiej części flagowego tytułu producenta. To kontynuacja gry, w której gracze trafiają do świata opanowanego przez zombie. W drugiej części wprowadzono rozbudowany mechanizm “wyborów i konsekwencji" przez co gracze będą mieli indywidualny wpływ na to jak będzie wyglądała rozgrywka, a także otaczający gracza świat. Każdy wybór będzie miał znaczenie i wiąże się z określonymi konsekwencjami. Nad fabułą razem ze scenarzystami z Techlandu pracuje także Chris Avellone, uznany twórca scenariuszy gier (m.in Fallout 2, KOTOR, Planescape: Torment). Data premiery Dying Light 2 nie została jeszcze ustalona.

Opublikowane przez Techland jednostkowe wyniki za 2018 r. mają charakter wstępny. Pełne dane finansowe Techlandu zostaną przekazane do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), zgodnie z obowiązującymi przepisami. Techland przygotowując wyniki posługuje się Ustawą o Rachunkowości (Krajowe Standardy Rachunkowości).

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Techland
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy