World War 3 – nowa strzelanka wojenna polskiego studia The Farm 51
Developerzy sympatycznego Necrovision tworzą tytuł F2P, który ma z niezwykłym pietyzmem odwzorować współczesne realia wojenne.
Trzecia wojna światowa odbędzie się na serwerach multiplayer - i miejmy nadzieję, że tylko tam. The Farm 51 zapowiada, że w ich grze doświadczymy bezprecedensowo precyzyjnej symulacji realiów współczesnego pola walki - w oświadczeniu prasowym mowa jest o "niespotykanej dokładności wyposażenia jednostek wojskowych i sposobu ich działania w misjach taktyczno-bojowych" oraz "pełnym oddaniu nieprzewidywalności i realiów współczesnego teatru konfliktów zbrojnych".
Gra powstaje na silniku Unreal Engine 4, a jej styl rozgrywki jest określany jako "player vs player vs environment". Interakcja między graczami i praca zespołowa między nimi mają być kluczowe - skuteczna, przemyślana strategia mają być znacznie ważniejsze, niż sprawne pociąganie za spust.
Grywalni będą żołnierze z całego świata, w tym Wojsko Polskie. Studio obiecuje, że odrobiło zadanie nie tylko z współczesnych taktyk wojskowych i wiedzy o przemyśle zbrojeniowym, ale też ze skutecznych metod implementacji F2P.
Cytując Kamila Bilczyńskiego, wiceprezesa zarządu i dyrektora kreatywnego w The Farm 51: "World War 3 to kolejny etap rozwoju The Farm 51. Ten projekt to nasze pierwsze wejście na rynek strzelanin free-to-play i ta zmiana wymaga od nas świeżego podejścia w procesie projektowania jak i samej organizacji produkcji. Dlatego projekt World War 3 budowany jest w oparciu o wiedzę specjalistów z całego świata, znających realia rynku f2p, ale współpracujemy również z ekspertami w zakresie wojskowości, oraz specjalistami z centrów badań i analiz strategicznych. Innymi słowy, dokładamy wszelkich starań, aby cała produkcja była przemyślana w każdym możliwym aspekcie i odniosła sukces w przyszłości. Wejście w segment MMO FPS to potencjał ogromnego sukcesu, ale także konfrontacja z najpopularniejszym gatunkiem gier, który wedle wszelkich dostępnych analiz oferuje najbardziej zyskowny model biznesowy. Ten rynek w USA, Europie i Azji to ponad półtora miliarda graczy. Aby odnieść tutaj sukces musimy nie tylko stworzyć dobrą grę, ale wyróżnić się na tle konkurencji innowacyjnymi przejrzystymi dla graczy mechanizmami rozgrywki i monetyzacji".
Produkcja gry jest przewidziana na kolejne dwa lata. Poniżej znajdziecie pierwsze zaprezentowane grafiki z gry.