World of Warships świętuje ósmą rocznicę prezentami i nowymi statkami
Studio Wargaming i World of Warships świętują ósmy rok żeglugi na pełnym morzu. Z tej okazji do gry dodano nową rocznicową zawartość i bonusy dla graczy.
Wśród najważniejszych nowości znajdują się znaczące ulepszenia grafiki i dźwięku w stosunku do aktualizacji 12.7, dodanie trybu eskorty sterowców do losowych bitew oraz floty hiszpańskich krążowników, które właśnie opuszczają fazę wczesnego dostępu. Do gry powraca też zawartość Arpeggio of Blue Steel - Ars Nova -, cztery nowe Potyczki i kontynuacja konstrukcji niszczyciela X poziomu w stoczni.
Razem z aktualizacją 12.8, czas rozpocząć świętowanie z okazji ósmej rocznicy premiery World of Warships. Od 14 września gracze mogą odblokować szereg nagród w formie premii za wyniki w bitwach oraz świątecznych żetonów. Te mogą zostać wykorzystane na poczet odebrania wybranych nagród, w pulę których wchodzą kamuflaże, zniżki na okręty VIII poziomu, francuski krążownik VIII poziomu Bayard, kontenery i super kontenery, a także szereg zwykłych, specjalnych i rzadkich premii. Jednak to nie koniec urodzinowych celebracji. W grze zadebiutuje też europejski pancernik IX poziomu Karl XIV Johan. Razem z nim gracze otrzymają na stałe dedykowany kamuflaż, trzech dowódców, każdy z unikalną ścieżką dialogową oraz własną flagę i naszywkę.
World of Warships wprowadziło również szereg ulepszeń graficznych i dźwiękowych w stosunku do aktualizacji 12.7. Na wybranych mapach pojawiły się wysokiej rozdzielczości tekstury, w tym Świcie, Biegunie i Wyspach. Hiperrealizm widoczny jest też w nowych animacjach wody, w tym w zachowaniu fal i rozprysków. Ulepszono również zwierzęta, a także zwiększono ich liczbę - w grze pojawiło się więcej ryb, ptaków, delfinów i rekinów. Na kilku wyspach wprowadzono ulepszone modele kolizji, zapobiegające kontaktowi przepływających statków. Poza efektami widocznymi w środowisku poprawiono także wrażenia z walki - zarówno pod względem graficznym i dźwiękowym. Strzały z dział głównych, drugorzędnych i przeciwlotniczych, a także eksplozje korzystają z ulepszonych efektów, które różnią się w zależności od prędkości statku i kalibru pocisku. Towarzyszy im ulepszony dźwięk, naśladujący efekt walki z dystansu. Co więcej, natężenie odgłosów w grze dostosowuje się do aktualnej sytuacji - od efektów bitwy podczas starć z wrogami, po dźwięki otoczenia emanujące w spokojniejszych momentach walki.
Po dwóch wcześniejszych iteracjach jako odrębny tryb bitewny, nowa i ulepszona wersja eskorty sterowców trafia do trybu losowych bitew, aby urozmaicić walkę. Rozgrywka dostępna będzie w formie starć 12 na 12 dla okrętów każdego typu od poziomu VII do Superokrętów, w której gracze będą prowadzić sojusznicze sterowce po wyznaczonej trasie, walcząc z przeciwnikami w drodze do celu lub unicestwiając ich konwój, aby odnieść zwycięstwo. Odświeżona wersja tego trybu zawiera zaktualizowane trasy i punkty odradzania zmienione na wielu mapach, szereg nowych wskaźników prędkości i lokalizacji sterowców oraz nowe nagrody w ramach ekonomii bitew losowych.
Na koniec nowości, hiszpańskie krążowniki opuszczają fazę wczesnego dostępu i stają się dostępne dla wszystkich graczy, a zawartość Arpeggio of Blue Steel - Ars Nova - powraca na wody, by gracze ponownie zmierzyli się z Flotą Mgły. Aktualizacja 12.8 wprowadza również cztery nowe Potyczki z własnymi, unikatowymi formatami dywizji, a także kontynuuje budowę panazjatyckiego niszczyciela X poziomu Lüshun w stoczni. Aktualizacja wprowadza również szereg poprawek błędów, ulepszeń i zmian balansu w całej grze.