World of Warcraft w tarapatach? Zyski z abonamentu spadły o ponad połowę

Nic nie trwa wiecznie i wygląda na to, że dominacja World of Warcraft na rynku MMO coraz gwałtowniej maleje.

W sieci pojawiły się informacje, z których wynika, że w przeciągu kilku miesięcy zyski z abonamentu sieciówki spadły o ponad połowę. Czy nadchodzi darmowa wersja gry? Firma analityczna Superdata Reserach opublikowała raport, w którym twierdzi, że w przeciągu siedmiu miesięcy dochody World of Warcraft z abonamentu spadły o 54%.

We wrześniu 2012 wynosiły 204 miliony dolarów, a w kwietniu tego roku już 93 miliony dolarów. Analitycy sugerują, że dobrym rozwiązaniem dla Blizzarda byłaby rezygnacja z subskrypcji i wprowadzenie darmowej wersji gry.

Podkreślają, że przejście na model F2P w większości przypadków wychodzi developerom i ich sieciówkom na dobre - liczba użytkowników i przychody gwałtownie wzrastają. Zaznaczają jednak, że dla produkcji pokroju World of Warcraft, która odniosła tak ogromny sukces, implementacja Free-to-Play byłaby sporym wyzwaniem.

Na rynku istnieje wiele darmowych MMO i produkcja "Zamieci" mogłaby sobie po prostu nie poradzić w bezpośrednim starciu z gigantami. A może jednak siła marki zrobiłaby swoje?

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: World of Warcraft | Blizzard | MMO
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy