World of Warcraft na konsolach? Deweloperzy Blizzarda regularnie o tym rozmawiają
Przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft otworzyło przed deweloperami bardzo wiele nowych możliwości. Jedną z nich jest dostarczenie World of Warcraft konsolowym fanom.
World of Warcraft na poziomie casualowym nie należy do najbardziej skomplikowanych gier. Kiedy przebrniecie już przez kilka systemów pokroju drzewka talentów czy tygodniowych resetów, możecie cieszyć się ogromnym światem Azeroth, nie mając dużej wiedzy na temat systemu walki lub rotacji. Jeszcze szybciej pod tym względem można rozpocząć przygodę w Classicu.
Nie da się jednak ukryć, że UI World of Warcraft jest pełne różnego rodzaju drobnych, kluczowych dla zrozumienia gry elementów, plecak szybko wypełnia się przedmiotami, a paski umiejętności zasypywane są dziesiątkami umiejętności. Wszystko to sprawiało do tej pory, że kiedy pojawiał się temat World of Warcraft na konsolach, ciężko było wyobrazić sobie port pozwalający rywalizować graczom konsolowym razem z użytkownikami PC.
Pytanie to padło po raz kolejny podczas wywiadu GamesRadar z Holly Longdale, Executive Producer World of Warcraft. Holly przyznała, że bardzo często rozmawiają o takiej możliwości, szczególnie od czasu przejęcia przez Microsoft.
Longdale dodała jednak również, że jest to skomplikowany temat, a bariera wejścia na konsolach mogłaby być większa niż na PC. Aktualnie Blizzard skupiony jest przede wszystkim na zapowiedzianej podczas BlizzConu Worldsoul Saga oraz trzech nowych ekspansjach do World of Warcraft. Jeżeli jednak pojawiłaby się szansa na konsolowy port gry, nic nie jest wykluczone.
Aktualna generacja konsol otworzyła przed deweloperami nowe możliwości, a Final Fantasy 14 pokazuje, że duże MMO może istnieć na konsolach i przyciągać bardzo wielu graczy. Z uwagi na nowego właściciela oraz ogromną społeczność Xboxa kibicującą Activision, Blizzard zyskał właśnie dodatkową motywację, aby rozważyć przeniesienie swojej biblioteki na konsole.