World of Warcraft Classic: Cataclysm z datą premiery
Już 30 kwietnia maja pojawi się pre-patch do World of Warcraft: Cataclysm Classic, a 20 maja gracze wkroczą w zupełnie odnowiony świat Azeroth. Deathwing, Niszczyciel Świata, wyłania się z Maelstromu, wprowadzając era chaosu i zniszczenia.
Cataclysm Classic to dodatek, który zwiastuje fundamentalne zmiany w strukturze świata gry. Kalimdor i wschodnie królestwa zostaną przekształcone. Pojawią się nowe tereny, zadania oraz wyzwania. Ponadto pre-patch wprowadzi nowe kombinacje klas i ras, umożliwiając graczom wcielenie się w postacie należące do ras Worgenów i Goblinów.
Rozszerzenie przynosi też system Reforging, pozwalający na modyfikację atrybutów wyposażenia. Oznacza to dodatkowe możliwości w zakresie personalizacji postaci. Ponadto fani archeologii będą mogli zgłębić tajemnice przeszłości Azeroth dzięki nowo dodanej profesji - pozwala ona odkrywać cenne artefakty i relikty.
Głównym elementem Cataclysm Classic będą nowe tereny do eksploracji. Od 20 maja gracze będą mogli przemierzać obszary takie jak Góry Hyjal czy tajemniczy Uldum, stawiając czoło wyzwaniom w dziewięciu nowych lochach oraz trzech raidach, w tym imponującym Bastionie Zmierzchu. Poza tym nowy system odliczania rajdów umożliwi zmierzenie się z każdym bossem w wersji 10- lub 25-osobowej niezależnie w ciągu tygodnia.
Na graczy czekają nie tylko nowe obszary i wyzwania. Cataclysm Classic wprowadza także strefę PvP na Tol Barad oraz lokację Darkmoon Island, w której będzie można wziąć udział w festiwalu Darkmoon Faire. To wydarzenie zaoferuje unikalne wyzwania i nagrody.
Warto jednak pamiętać, że Cataclysm Classic przynosi także końcówkę dla niektórych elementów z poprzednich rozszerzeń. Znikną niektóre przedmioty i osiągnięcia, a dostępność rzadkich wierzchowców, takich jak Swift Zulian Tiger czy Razzashi Raptor, zostanie ograniczona. Zmiany te mają na celu zachowanie równowagi w grze oraz dostosowanie zawartości do nowego świata, który zostaje ukształtowany przez działania Deathwinga.
World of Warcraft: Cataclysm, wydany 7 grudnia 2010 roku, był trzecim rozszerzeniem do WoW-a. Wprowadził szereg znaczących zmian w grze, całkowicie zmieniając oblicze Azeroth i oferując graczom mnóstwo nowej zawartości.
Powrót Deathwinga, Czarnego Smoka, spustoszył świat, powodując kataklizmy i na zawsze zmieniając jego geografię. Gracze mogli zwiedzać nowe strefy, takie jak podwodne królestwo Koralowych Olbrzymów - Vashj'ir i starożytne miasto tytanów - Uldum. Istniejące strefy, jak Kalimdor i Eastern Kingdoms, zostały przeprojektowane i zaktualizowane, aby odzwierciedlić zmiany.
Po latach gracze znów będą mogli doświadczyć tego wszystkiego, co Blizzard przygotował w 2010 roku. World of Warcraft cały czas dynamicznie się rozwija i nie pozwala graczom nawet na krótkie okresy znużenia.