World of Tanks otrzyma nowy silnik graficzny i nie tylko

​W trakcie zorganizowanej w Moskwie imprezy WG Fest studio Wargaming.net ujawniło plany związane z oznaczoną numerem 1.0 aktualizacją popularnego World of Tanks. Łatka wprowadzi do gry szereg istotnych zmian.

Najważniejszym elementem patcha będzie nowy silnik graficzny o nazwie Core. Twórcy obiecują, że przygotowywane rozwiązanie jest "kompletną" zmianą technologiczną. Developerzy zapewniają, że rozgrywka ulegnie pogłębieniu, poza tym poprawi się ogólny wygląd gry i realizm.

Wszystkie widoczne na danych lokacjach elementy - w tym teren (który ma być rozleglejszy), woda, roślinność i niebo - zostaną wygenerowane w oparciu o fizykę obiektów. Autorzy udoskonalą cieniowanie (Adaptive Shadow Maps) i oświetlenie (globalna iluminacja symulująca odbijanie i załamywanie światła), a także tekstury otoczenia. Nie zabraknie też podatnych na zniszczenie przedmiotów.

Reklama

Zmiany dotkną jednak nie tylko warstwę wizualną. Wszystkie plansze doczekają się własnych muzycznych motywów powiązanych z danym obszarem. Utwory - przygotowane we współpracy z ponad czterdziestoma artystami z całego świata - dostosują się dynamicznie do przebiegu danej bitwy. Gracze usłyszą na przykład kaukaskie nuty z gregoriańskimi zaśpiewami i arabskie kompozycje.

W planach jest przeniesienie ponad 25 dotychczasowych map na silnik Core. Jednocześnie podkreślono, że nowości zarówno w aspekcie graficznym, jak i dźwiękowym, nie powinny wpłynąć na wydajność produkcji. Twórcy starają się, by "zoptymalizować stabilność i liczbę klatek na sekundę na średnich ustawieniach i starszych komputerach".

- Aktualizacja 1.0 to radykalna zmiana. Dusza gry pozostanie niezmieniona, ale nowy silnik graficzny prowadzi do zwiększenia jakości obrazu w znacznie większym stopniu niż zwykłe podniesienie rozdzielczości. To oszałamiająca różnica i wprost nie możemy się doczekać kiedy gracze będą mogli jej spróbować - twierdzi Milos Jerabek, dyrektor rozwoju tytułu.

World of Tanks w wersji 1.0 ukaże się w marcu przyszłego roku, choć dokładnego terminu na razie nie podano. Autorzy udostępnili jednak specjalny program pozwalający zobaczyć, jak produkcja zaprezentuje się po zmianach. Aplikacja o nazwie encore 2018 umożliwia odtworzenie zapisanych powtórek na szykowanej technologii. Pobrać ją można pod TYM adresem.

Wcześniej jednak Wargaming.net opublikuje inne aktualizacje. Łatka 9.22 zmodyfikuje sposób działania czołgów radzieckich. W planach jest również opcja pozwalająca umieszczać na maszynach trójwymiarowe obiekty. Nie wiadomo jednak, kiedy funkcja zadebiutuje.

To jednak nie wszystko, ponieważ twórcy zaprezentowali kilka nowości, o które w przyszłym roku wzbogaci się inna gra białoruskiego studia - World of Warplanes. Pojawią się dwa następne tryby rozgrywki - eskorta bombowców i inwazja. Produkcja dostanie też kolejne możliwości ulepszania samolotów oraz amerykańskie i rosyjskie bombowce.

Podczas tegorocznego WG Fest poruszono również kwestię Total War: Arena. W 2018 roku tytuł otrzyma dodatkowego dowódcę w postaci Spartakusa. Poza tym do gry trafi niedostępna wcześniej mapa - zlokalizowana na terenie podbitej przez Rzymian wioski Przełęcz Augustusa.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: World of Tanks
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy