Wirtualna rzeczywistość nie jest gotowa na… Cyberpunk 2077
Przedstawiciel studia CD Projekt RED poinformował właśnie, że wbrew informacjom, jakie czasem pojawiają się w sieci, nie planują wersji VR swojej nowej gry.
Chociaż Cyberpunk 2077 zaliczył spore opóźnienie i musimy poczekać na niego do jesieni, nie znaczy to wcale, że twórcy zamierzają zatrzymywać rozpędzoną machinę promocyjną, w związku z czym regularnie wypowiadają się mediach, podtrzymując zainteresowanie grą. John Mamais oficjalnie potwierdził na przykład, że deweloper nie ma w planach Cyberpunka 2077 na VR, ale co ciekawe nie wynika to wcale z braku zainteresowania studia, ale niedostatków samej technologii wirtualnej rzeczywistości, która wciąż jest raczkująca.
Jak twierdził w wywiadzie z OnMSFT, zespół otrzymał nawet niezbędne narzędzia deweloperskie, żeby przenieść grę do wirtualnej rzeczywistości, ale niestety technologia ta okazała się niewystarczająca do udźwignięcia Night City: - Próbowaliśmy. Tak, myślimy o VT, ale nie robimy nic z wirtualną rzeczywistością. Mamy dev kity... Niektóre rzeczy działałyby w VR, ale to nie jest jeszcze ten czas. Na razie nie zarabiasz mnóstwa kasy w VR. To bardzo eksperymentalne i niszowe, tak. Chciałbym, lubię VR, ale na razie nie robimy nic z tą technologią.
Cyberpunk 2077 to z pewnością jedna z największych premier ostatnich lat, dlatego miło usłyszeć, że zespół próbował zrobić coś związanego z grą w VR. Oznacza to, że choć wirtualna rzeczywistość nie radzi sobie w gamingu najlepiej, to istnieje szansa, że w przyszłości się to zmieni, szczególnie kiedy technologia dojrzeje i zapewni deweloperom więcej możliwości. Dobrze też wiedzieć, że studio nie traciło czasu na zmaganie się z technologią, która w obecnej formie nie jest wystarczająca dla ich produkcji i skupia się na dopracowaniu tego, co najważniejsze.
Czy jednocześnie oznacza to, że po zapowiedzianym niedawno przez Valve tytule Half-Life: Alyx na VR nie powinniśmy spodziewać się zbyt wiele, skoro cała gra powstała z myślą o VR i deweloper był w stanie tego dokonać? Trudno powiedzieć, ale twórcy Steama są pewni swego i zapowiadają, że to będzie pierwsza gra AAA na VR, nie pozostaje więc nic innego, jak tylko czekać do premiery nowej odsłony Half-Life, która trafi w nasze ręce już w marcu tego roku.
Daniel Górecki - ITHardware.pl