Wiedźmin 3 znowu otrzymuje ogromną paczkę aktualizacji i poprawek błędów
Mimo już blisko 10 lat na karku Wiedźmin 3 dość regularnie otrzymuje aktualizacje. Najnowsza służy głównie poprawkom błędów.
Najnowsza aktualizacja dla Wiedźmina 3 podnosi wersję do 4.02 i dotyczy zarówno wersji pecetowej, jak i konsol. Na komputerach osobistych usprawnia ona między innymi sposób, w jaki gra korzysta z zasobu procesora pod DirectX 12. Poprawki dotyczą też grafiki otoczenia, znalezionych błędów i tak zwanych "quality of life" - na przykład oficjalny launcher gry zyskał sekcję "Moje nagrody", usunięto migotanie obrazu w Toussaint oraz usunięto przyczyny chwilowego przycinania gry.
Na konsolach ulepszono działanie trybu wydajności, poprawiono przerywniki filmowe, zoptymalizowano Ray Tracing, usunięto przyczyny zawieszania w jednej z misji, usunięto problemy z szybkimi zapisami stanu gry, dodano kilka przedmiotów oraz wyeliminowano problemy z płynnością rozgrywki w Beauclair oraz Novigradzie, które były szczególnie dotkliwe i wyraźne zaraz po wczytaniu zapisu gry.
Gra otrzymała też różnego rodzaju poprawki wizualne, zarówno na komputerach jak i konsolach, wprowadzono poprawki dla lokalizacji w niektórych (dla nas dość egzotycznych) wersjach językowych. Oprócz tego gra zawiera jeszcze całą masę drobnych, ledwo widocznych uaktualnień. Pełną listę zmian znajdziecie w oficjalnej dokumentacji, dostępnej tutaj.
Wiedźmin 3 zadebiutował na rynku w roku 2015, natomiast pod koniec zeszłego roku otrzymał aktualizację, która zawiera poprawki grafiki z myślą o konsolach nowej generacji, mechanizmy korzystające z nowoczesnych technologii dostępnych na najnowszych kartach graficznych oraz sporą liczbę modów, zebranych w jednym miejscu.
Next-genowa aktualizacja do gry jest całkowicie darmowa, oprócz tego można kupić "Edycję Kompletną", zawierającą zarówno pliki podstawowej wersji gry, jak i wszystko co niezbędne do cieszenia się poprawioną grafiką i efektami.